تورج حوري


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نظریه ریسمان و جهان واقعی (بخش قابل رویت)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
بدبینی
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
اصول بنیادین (10 راهنما به واقعیت)
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
تفکر انتقادی
  • 33,000 تومان
  • با تخفیف: 33,000 تومان
نیهیلیسم
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
شبح در ماشین (چگونه شبکه‌های پنهانی اطلاعات راز زندگی را آشکار می‌کنند)
چیزی عمیقا پنهان (جهان‌های کوانتومی و پیدایش فضا زمان)
نظریه‌های همه چیز
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
آچار سیاست (100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها)
آچار ریاضی (100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها)
آچار علم (100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها)
معمای بی‌نهایت (نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم)

نظریه ریسمان و جهان واقعی (بخش قابل رویت)

  • 125,000 تومان

این کتاب سعی دارد توضیح دهد که چرا نظریه ریسمان ممکن است نظریه زیربنایی جامعی باشد که جهان هستی ما را توصیف و تشریح می‌کند. کتاب نگاهی پرشور به نظریه‌های ریسمان /M فشرده و داده‌های قابل دسترس می‌اندازد که به نظر می‌رسد امکان راه‌ بردن سریع به نظریه‌ای جامع و بنیادین از فیزیک ذرات و کیهان‌شناسی را فراهم می‌کند. ما در دوره‌ای از علم زندگی می‌کنیم که به‌طرز بی‌سابقه‌ای هیجان‌انگیز است، دوره‌ای که در طول آن ممکن است به درک واقعی و درستی از جهان فیزیکی دست پیدا کنیم. بر اساس سه دهه تحقیق، ویرایش فعلی موارد مقیاس پلانک، فیزیک هیگز، ابر تقارن و شکست ابر تقارن، مسئله سلسله‌مراتب، ماده تاریک، تورم، بخش‌های پنهان، برخورددهنده‌های آینده، آزمون نظریه‌ها در فیزیک، محدودیت‌های ممکن درک ما و... را در بر می‌گیرد.

بدبینی

  • 95,000 تومان

کتابی قابل دسترس و خوب و به خاطر طبیعت آن کمی پراکنده. ایده اصلی تشخیص بدبینی باستانی از بدبینی مدرن است. کتاب بیان می‌دارد که این کار بدون مخالفت با بدبینی باستانی (که هیچ آیینی، نظریه‌ای و چارچوب گزاره‌ای ندارد) تقریباً غیر ممکن است. بنابراین به‌جای دور زدن‌های متنی، چرخشی زیبا وجود دارد. تمرکز اصلی روی بدبینی باستانی و سپس جلوه‌ی آن در بحث‌ها و فرهنگ‌ها به ویژه از قرون وسطی تا قرن‌های 19 و 20 است. چسبی که کتاب بسیار خوب نوشته‌شده را منسجم نگه می‌دارد «آموزش» است. این که بسیاری از اسطوره‌شناسی‌های آموزش مدرن، لیبرالیسم، پیشرفت و غیره، خودشان بدبینانه هستند، بینشی عالی است. - سی. دریک وارن؛ شاعر، مدرس و توسعه‌دهنده‌ی زمینه‌های کار نشده.

اصول بنیادین (10 راهنما به واقعیت)

  • 120,000 تومان

چگونه سرِهم و پایدار می‌شود؟ در پسِ هیاهوی سرسام‌آور جهان اطراف ما حیطه‌ی ریاضی ظریف و موشکافانه‌ای نهفته است، اصول اولیه و بنیادینی که تمام طبیعت را دربر گرفته است. تعداد کمی از دانشمندان زنده هستند که بتوانند مانند فرانک ویلچک از لایه ژرف‌تری از جهان هستی پرده بردارند. با طبعی شاعرانه و اشتیاقی عمیق، ویلچک در سفری هیجان‌انگیز ما را به مرزهای دانش فیزیک می‌برد و یاد‌آور فرصت ممتازی می‌شود که ما انسان‌ها برای انداختن نگاهی گذرا به اصول بنیادین واقعیت داریم. - پل دیویس: استاد و رئیس دانشگاه دولتی آریزونا و مولف کتاب شبح در ماشین.

تفکر انتقادی

  • 33,000 تومان

تفکر انتقادی به عنوان مهارت قرن بیست و یکمی کلیدی برای موفقیت در مدرسه و کار است. با در نظر گرفتن تمایل طبیعی انسان به باور کردن اخبار جعلی، استنتاج‌های غلط و تصمیم‌گیری بر‌اساس احساس به جای منطق، می‌توان گفت تفکر انتقادی برای ادامه‌ بقلا‌ی یک جامعه دموکراتیک حیاتی است. هابر در این کتاب پیدایش، تعریف و چگونگی آموزش و ارزیابی تفکر انتقادی را توضیح می‌دهد. او چنان نظم‌هایی ا در قالب فلسفه، روانشناسی و علم توصیف می‌کند و نشان می‌دهد که تفکر انتقادی یک اولویت آموزشی و یک واقعیت علمی است. همان‌طور که باراک اوباما طی نطقی در سال 2009 درباره‌ی سیاست آموزش ملی می‌گوید: من از فرمانداران ملی و روسای آموزش ایالتی درخواست می‌کنم استاندارد‌ها و سنجش‌هایی را توسعه دهند که توان دانشجو را به‌طور ساده در یک آزمون چند‌گزینه‌ای نمی‌سنجند بلکه در‌بر‌گیرنده‌ی مهارت‌های قرن بیست و یکمی مانند حل مسئله، تفکر انتقادی و کار‌آفرینی و خلاقیت هستند.

نیهیلیسم

  • 22,000 تومان

نیهیلیسم با کسانی که آن را بد می‌پندارند سازش می‌کند اما کسانی را که می‌خواهند از چنگ آن بگریزند آشفته می‌سازد. نولن گرتز، چالش روبرو شدن با نیهیلیسم را چون مبارزه‌ای مستمر به نمایش می‌گذارد که وارسته‌ترین دینداران را نیز از آن گریزی نیست. در واقع پرهیزگاری و تمام ارزش‌های والایی که احساس رهایی از بند نیهیلیسم را ایجاد می‌کنند، صرفا حضور آن را نمایان می‌کنند. ابزارهایی که تصور می‌کنیم برای نبرد با نیهیلیسم به آنها نیاز داریم – امیدواری، آرمان‌گرایی و خوشبینی – فقط حیطه‌ی دسترسی آن را گسترش می‌دهند. اگر این کتاب بی‌هیچ پوزشی نوشته شده، به این دلیل است که برای انجام آن کسی بالاتر و بهتر از نویسنده‌ی آن نبوده است.

شبح در ماشین (چگونه شبکه‌های پنهانی اطلاعات راز زندگی را آشکار می‌کنند)

  • 50,000 تومان

پل دیویس، فیزیکدان سرشناس دانشگاه ایالتی آریزونا، نویسنده و سخنران و دارای جوایز علمی متعددی است که به خاطر نوشتن کتاب شبح در ماشین: چگونه شبکه‌های پنهانی اطلاعات راز زندگی را آشکار می‌کنند، جایزه جهانی کتاب سال 2019 را نیز برنده شده است. این کتاب سعی دارد به تعدادی از بزرگترین پرسش‌های بشر، از جمله ماهیت حیات، چرایی و چگونگی پیدایش آن و اینکه چه چیزی زنده را از غیر زنده تمایز می‌بخشد، پاسخ دهد. پل دیویس در این کتاب به توضیح برهمکنش ماده (جاندار یا غیر جاندار) با اطلاعات و آنتروپی می‌پردازد. کتاب حاضر نقطه اوج چندین دهه تحقیق در وحدت فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی مولکولی، ژنومیک و نظریه اطلاعات برای توضیح جهان هستی و جایگاه انسان در آن است. از دیدگاه دیویس، مفاهیم ماده، حیات و اطلاعات، به سختی در هم بافته شده‌اند و درک درستی از این ارتباطات پیچیده است که نهایتا نظریه‌ای برای همه چیز را به‌ دنبال خواهد داشت. خواندن کتاب آسان نیست اما با غنا و جذابیتی که دارد، خواننده را با چالشی دلفریب روبرو می‌کند.

چیزی عمیقا پنهان (جهان‌های کوانتومی و پیدایش فضا زمان)

  • 52,000 تومان

شون کارول فیزیکدان نظری و یکی از مشهورترین نویسندگان علم، تاریخ قرن بیستم را بازنویسی می کند. کتاب چیزی عمیقا پنهان که از آن به عنوان شاهکار یاد شده برای نخستین بار نشان می‌دهد که چگونه رویارویی شجاعانه با معماهای بنیادین مکانیک کوانتومی طرز تفکر ما را درباره فضا و زمان تغییر می‌دهد. بیشتر فیزیکدانان این حقیقت ناخوشایند را به درستی نشناخته‌اند که فیزیک از سال 1927 در بحران به سر برده است. شکاف‌هایی در مکانیک کوانتومی وجود داشته که به سادگی از آن‌ها چشم‌پوشی شده است زیرا مبلغان علم همواره آن را عجیب و غیرقابل فهم توصیف کرده‌اند. دانشگاه‌ها نیز فعالیت در مبانی آن را جدی نگرفته‌ا‌ند. کارول در این کتاب، پایانی را بر این بحران مجسم می‌کند. به نظر او، تنها کافی است که بپذیریم که بیش از یک نسخه از ما در جهان وجود دارد، شون کارول‌های بسیار و شما و من‌های بسیار. کپی‌های شما هزاران بار در هر ثانیه به وجود می‌آیند. نظریه چند جهانی رفتار کوانتومی می‌گوید که با هر رویداد کوانتومی، جهان به دو نسخه منشعب می‌شود که از هر نظر یکسانند مگر اینکه در جهان دیگر رویداد کوانتومی رخ نداده باشد. به اعتقاد کارول، ما در آستانه درک جدیدی از ماهیت خود و جایگاه خود در جهان قرار گرفته‌ایم.

نظریه‌های همه چیز

  • 15,000 تومان

فرانک کلوز فیزیکدان با بیان پرشوری از علم انقلابی سده‌ی هفدهم تا زمان حاضر، خواننده را به مرزهای دانش می‌برد. او با تمرکز روی موضوعی که نظریه‌پردازان آن را همه چیز معنی کرده‌اند، به کاوش پیشرفتهای بزرگ علمی پرداخته و آثار گسترده‌ی آن را روی جنبه‌های گوناگون زندگی و باورهای مردم، به رشته‌ی تحریر درآورده است. نظریه‌های همه چیز مورد بحث او در جستجوی یافتن توضیحی برای همه امور شناخته شده عالم در تمام حیطه‌های مرتبط دانش بشری و به ویژه فیزیک هستند. با شروع از کار نیوتن روی گرانش و حرکت در قرن هفدهم تا ترمودینامیک و الکترومغناطیس مکسول در قرن نوزدهم و سپس فیزیک کوانتومی ماکس پلانک و پل دیراک در قرن بیستم، استاد کلوز نهایتا به فیزیک معاصر و قدرت و محدودیت‌های نظریه‌همه چیز کنونی می‌رسد. چرخه‌ای که در آن یک نظریه‌ی همه چیز مورد چالش واقع شده و با دیگری جایگزین می‌شود هم اکنون ادامه دارد.

آچار سیاست (100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها)

  • 48,000 تومان

اصطلاح سیاست یا خط‌‌مشی در متداول‌ترین کاربرد اجتماعی و سیاسی خود اشاره دارد به روشی که بعد از بررسی شکل‌های مختلف، به صورت حساب‌شده مورد قبول و دنبال می‌شود. یا به عبارتی «سیاست برنامه‌ریزی است برای هدف‌ها و طرز عمل‌ها.» همانطور که جورج اورول می‌گوید: «در دوره ما چیزی به نام دوری از سیاست وجود ندارد، زیرا همه موضوعات به نوعی سیاسی‌اند….» سیاست دارای انواع مختلفی از جمله سیاست پولی، مالی، درآمدها، خارجی، داخلی، دستمزدها، محلی، قدرت، وابستگی و … است. سیاست از قدیم‌الایام وجود داشته، اما مردمان آن چون مردمان این دوره سیاسی نبوده‌اند زیرا با وجود رسانه‌ها و فضای مجازی و وجود اطلاعات در دسترس، بیشترِ اخباری که به خورد ما داده می‌شود دارای جهت‌گیری سیاسی بوده و با هدف مجاب کردن ما به اتخاذ دیدگاهی خاص نشر می‌یابند، از این‌رو باید خود را به دانشی مجهز کنیم که بتوانیم این جهت‌گیری‌ها را تشخیص دهیم. اینجاست که آچار سیاست وارد عمل می‌شود. فهم تاریخ و شرایط سیاسی کنونی می‎تواند سردرگم‌کننده و ترسناک باشد. کتاب حاضر تعاریف مختصر 100 نظریه‌ی سیاسی کلیدی از گذشته‌های دور تا زمان حاضر را در اختیار ما می گذارد. کتاب حاضر روش سریعی برای روشن ساختن ایده‌ها و نظریه‌های سیاسی است. یک جعبه ابزار جدید: ما همه برای شناخت بهتر جهان، جامعه و خودمان، و برای رفتار بهتر در این دنیای شلوغ به ابزارهای خوب و کارآمدی نیاز داریم: «مجموعه آچارها»، آچار فلسفه، آچار علم، آچار ریاضی و آچار سیاست، برای همین کار طراحی شده است. با این مجموعه جالب می‌توانید «مکانیک ماشین زندگی» خودتان باشید و به سرزمین‌های گوناگون سفر کنید و به ماجراجویی‌های بسیار دست بزنید.

آچار ریاضی (100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها)

  • 48,000 تومان

این کتاب که برای مبتدیان و دانش‌آموختگان، دانشجویان و مدرسان ، و در یک کلام برای طیف وسیعی از خوانندگان نوشته شده است ، مجموعه‌ای خیره‌کننده از گوهرهای ریاضی است که تصویری جذاب از دنیای ریاضیات را پیش‌روی خواننده قرار می‌دهد. کتاب حاضر بیان روشنی از مفاهیم و روش‌های اساسی در تمام عرصه‌ی ریاضیات است و نقشه‌ای از چشم‌اندازهای مختلف ریاضیات را در اختیار شما قرار می‌دهد، یک راهنمای توریستی برای ریاضیات، راهنمایی که هم راه‌ها را به شما نشان می‌دهد و هم زبانـی را که در مقصـد به آن تکلم می‌شـود. این کتـاب از خواننده یک ریاضیـدان نمی‌سازد اما به او می‌گوید که جریان‌های اصلی تاریخ ریاضیات کدام بوده‌اند و در عین‌حال از جدیدترین تحولات در علم ریاضی نیز به زبانی ساده سخن به میان می‌آورد. هدف هر یک از 100 قسمت کتاب ، ارائه‌ی احساسی کلی و شهودی از موضوع به شما است. هر قسمت، موضوع را به طریقه‌های گوناگون مطرح می‌کند با این امید که برای شما مؤثر واقع شود. نگاه هلیکوپتری، متنی را برای ایده و شاید مسئله‌ای انگیزه‌بخش را به عنوان مثال، فراهم می‌کند. در میان‌برها جزئیات مشخصی به شما ارائه می‌شود. در این کتاب تمام روندهای عمده‌ی ریاضیات محض کنونی و تعدادی از نتایج مهم و هیجان‌انگیز قرن گذشته گنجانده شده است. این گاهی به معنای پوشش دادن موضوعاتی است که ذاتاً پیشرفته و نیازمند آماده‌سازی‌هایی بیش از آن هستند که به‌طور منطقی از این کتاب برمی‌آید. برای نمونه، این کتاب واقعاً نمی‌تواند به شما جبر همولوژیک بیاموزد اما می‌تواند به شما بگوید چنین چیزی هست و تقریباً در کجای نقشه می‌توانید آن را پیدا کنید. یک جعبه ابزار جدید: ما همه برای شناخت بهتر جهان، جامعه و خودمان، و برای رفتار بهتر در این دنیای شلوغ به ابزارهای خوب و کارآمدی نیاز داریم: «مجموعه آچارها»، آچار فلسفه، آچار علم، آچار ریاضی و آچار سیاست، برای همین کار طراحی شده است. با این مجموعه جالب می‌توانید «مکانیک ماشین زندگی» خودتان باشید و به سرزمین‌های گوناگون سفر کنید و به ماجراجویی‌های بسیار دست بزنید.

آچار علم (100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها)

  • 62,000 تومان

در شرح حال دانشمندان سده‌های پیشین گاهی می‌خوانیم که کسی تمام علوم زمان خود را فرا گرفت. نمونه‌های تاریخی فراوانند مثلاً در ایران ابن‌سینا و ابوریحان و چند نفر دیگر چنین بودند. در غرب نیز از دوران باستان مثال بارز آن ارسطو است و در دوره‌ی جدیدتر لایب‌نیتس (ملقب به استاد همه‌ی مشاغل) مثال خوبی است. با پیشرفت علم ، این جامعیت از کل علم به رشته‌های خاصی محدود شد. مثلاً در ریاضیات گفته می‌شود که آنری پوآنکاره آخرین دانشمند واقف به تمام شاخه‌های ریاضیات بود (و به قولی دیوید هیلبرت نیز چنین بوده است). در عصر حاضر این جامعیت حتی برای یک رشته‌ی علمی خاص نیز موضوعیت ندارد. برای خواننده‌ای عام که می‌خواهد به یک دید کلی از جریان‌های تاریخی اصلی پیشرفت علوم به همراه آخرین کشفیات به زبان ساده دست یابد مطالعه‌ی کتاب حاضر توصیه می‌شود. این کتاب با تلخیص ماهرانه‌ی نظریه‌های علمی به چند اصطلاح مهم و پرمعنی ، شما را در یادآوری آن‌ها کمک می‌کند. نمی‌توانید برنده شوید یا حتی مساوی کنید ، این جان کلام دو قانون نخست ترمودینامیک است. نمی‌توانید بیش از انرژی داده شده یا حتی مساوی با آن از ماشینی کار بکشید. با خواندن این کتاب احتمالاً تصمیم خواهید گرفت که در یک یا چند مورد از یک‌صد موضوع مطرح شده در کتاب ، عمیق‌تر مطالعه کنید. چیک جعبه ابزار جدید: ما همه برای شناخت بهتر جهان، جامعه و خودمان، و برای رفتار بهتر در این دنیای شلوغ به ابزارهای خوب و کارامدی نیاز داریم: «مجموعه آچارها»، آچار فلسفه، آچار علم، آچار ریاضی و آچار سیاست، برای همین کار طراحی شده است. با این مجموعه جالب می‌توانید «مکانیک ماشین زندگی» خودتان باشید و به سرزمین‌های گوناگون سفر کنید و به ماجراجویی‌های بسیار دست بزنید.

معمای بی‌نهایت (نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم)

  • 37,000 تومان

عنوان «معمای بی‌نهایت» در نگاه نخست به یکی از آن بازیچه‌های چوبی می‌ماند که پس از چند دقیقه بازی، از سر استیصال آن‌را به گوشه‌ای پرتاب می‌کنید، اما معمای بی‌نهایت در عنوان این کتاب به یک شگفتی واقعی ریاضی معطوف است که فیزیک‌دانان ذرات بنیادین را در نیمه اول قرن گذشته سردرگم کرده بود. داستان پیموده شدن این جاده پر فراز و نشیب توسط فیزیک، اکنون از سوی «فرانک کلوز» فیزیک‌دان نظری سرشناس و نویسنده چیره‌دست، بازگو می‌شود. عنوان فرعی کتاب کلوز «نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم» است و روایت‌گر داستان چگونگی نظریه میدان است. تا دهه 1930 الکترودینامیک کوانتومی نظریه زیبا و ظریفی برای برهم‌کنش نور با اتم‌ها فراهم کرده بود. اما در نگاهی موشکافانه‌تر، معادلات پیش‌بینی کردند که احتمال وقوع رویدادهای خاصی بی‌نهایت است.

صفحه‌ی 1