تقي كيميايي اسدي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اختلالات قصد
  • 89,000 تومان
  • با تخفیف: 89,000 تومان
در جستجوی اسپینوزا (شادی غم و مغز حساس)
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 210,000 تومان
تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی
  • 92,000 تومان
  • با تخفیف: 92,000 تومان
خطای دکارت (هیجان استدلال و مغز انسان)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
درک رخداد
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان

اختلالات قصد

  • 89,000 تومان

هدف این کتاب، با نگاه به شرایطی که در آن‌ها قصد مختل شده یا حتی فرو می‌ریزد، بهبود بخشیدن به فهم ما از فرایندهایی است که تامین‌کننده رفتار قصدی هستند. ما این فصل معرفی‌کننده را مورد استفاده قرار داده‌ایم تا زمینه را برای کمک‌هایی فراهم کنیم که توسط فیلسوفان، روانشناسان، دانشمندان علم اعصاب، و روان‌پزشکانی ارائه شده‌اند که با ادراک دیگری سر و کار دارند، که در آن‌ها درک و اعمال رفتار قصددار می‌تواند مختل شوند... در اولین بخش این معرفی، ما وضع قصد را طوری شرح می‌دهیم که آن را در حیطه تفکری حاضر و گذشته مشاهده می‌کنیم. در بخش دوم این فصل، ما به شرکت‌کننده‌ها در این کتاب یک نظر کلی خواهیم انداخت...

در جستجوی اسپینوزا (شادی غم و مغز حساس)

  • 210,000 تومان

کتاب اخلاقیات اسپینوزا را محصول اصلاحات دینی‌ای می‌دانند که در اروپا شروع شده بود و اجازه انتقاد امور مذهبی را می‌داد. با درهم شکسته شدن درهای زندان، اطاعت غیرمنطقی و غیر عقلانی محض از اولیاء غیر مسئول امور دینی و توجمه‌ی انجیل و عهد عتیق از لاتین به زبان آلمانی، توسط مارتین لوتر و بعدها به زبان‌های دیگر اروپایی، اولین گام بزرگ برای پیشرفت تعجب‌آور اروپا و به دنبال آن بشریت برداشته شد. اسپینوزا با نوشتن اخلاقیات و رساله‌ی دینی - سیاسی، خود را در صف پیشگامان علم و تفکر مدرن، از قیبل کپرنیک، مارتین لوتر، گالیله، بیکن و دکارت قرار داد.

تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی

  • 92,000 تومان

کتاب ”تجسسی در وهم اراده‌ی آزاد و مسئولیت اخلاقی” بحث‌های فلسفی و علمی شکاکان اراده‌ی آزاد و نتایج آن را مورد تحقیق قرار داده ‌‌است. شگ‌گرایی درباره‌ی اراده‌ی آزاد و مسئولیت اخلاقی طی سال‌های اخیر در حال رشد است. در واقع، تعداد قابل ملاحظه‌ای از فیلسوفان، روانشناسان و دانشمندان علم عصب‌شناسی در حال حاضر یا درباره‌ی وجود اراده‌ی آزاد و مسئولیت اخلاقی در شک و تردیداند و یا اصلا وجود آن‌را انکار می‌کنند. به ‌نظر می‌رسد که تعداد شک‌گرایان در عرصه‌ی پژوهش به طور روزافزونی بیشتر می‌شود. با در نظر گرفتن اهمیت عمیقی که مفهوم اراده‌ی آزاد و مسئولیت اخلاقی در زندگی ما دارد -یعنی درک و فهم ما از خودمان، اجتماع و قانون- حائز اهمیت است که از آن‌چه در پی این موج تازه‌ی شک‌گرایی پدید آمده است مطلع شویم. مهم است که ببینیم عواقب بالقوه‌ی شک‌گرایی، برای خودمان و اجتماع چیست. این مجموعه حاوی مقالاتی است تازه تدوین شده به‌قلم برجسته‌ترین صاحب‌نظران در رشته‌های مختلف فلسفی و علمی که از نظر بین‌المللی شناخته ‌شده‌اند. نویسندگان کتاب که بیشترشان نوعی موضع شک‌گرایی اتخاذ کرده‌اند، در برابر خواننده بحث‌هایی به‌شدت مناقشه‌انگیز و خواندنی را درباره‌ی اراده‌ی آزاد و مسئولیت آدمی قرار می‌دهند؛ و درک متعارف او را از این مفاهیم به چالش وا می‌دارند.

خطای دکارت (هیجان استدلال و مغز انسان)

  • 160,000 تومان

موضوع اصلی در کتاب خطای دکارت ارتباط بین هیجان و استدلال است. من براساس مطالعات بیماران مغزی که دچار اختلال تصمیم‌گیری و اختلال هیجانی بودند، فرضیه علامت‌گذار بدنی را پیشنهاد کردم، که براساس آن هیجان در حلقه پردازش استدلال و عقلانیت قرار گرفته، و برخلاف باور اکثر مردم، به جای این که آنها را مختل کند، به این پردازش‌ها کمک می‌کند. امروزه دیگر این ایده باعث تعجب نمی‌شود، گرچه در زمانیکه من این فرضیه را ارائه دادم، گاهگاهی باعث وحشت بعضی‌ها می‌شد، و شک و تردید بسیاری را بر می‌انگیخت. به طور کلی در مقایسه با زمان عرضه این ایده مورد قبول بیشتری قرار گرفته، و در مواردی تغییر شکل اساسی پیدا کرده است.

درک رخداد

  • 180,000 تومان

کتاب «درک رخداد» نوشته‌ «آنتونیو داماسیو» و ترجمه‌ «تقی کیمیایی اسدی» است. در بخش مقدمه‌ این کتاب می‌خوانید: «در سطح مشترک 3 پارادایم از حیطه‌های متعدد تفکر و دانش بشری که همگی محصول مغز او هستند ولی هر یک با روش خاص خود تولید و جمع‌آوری‌ شده، هر یک توان خاص خود را داشته، بر بنیان‌های گاه بسیار متفاوتی بنا شده‌اند و از نظر قدمت تاریخی به ترتیب دین، فلسفه و علم زیست‌شناسی مغز هستند. موضوعاتی جایگیری کرده‌اند که سعی من در این است تا ویژگی‌های نونهال علمی مربوط به این نهادهای فرض ‌شده را در مقابل درخت کهن‌سال و پرشاخ و برگ و فربه شده‌ باورهای دینی و برداشت‌های عقلانی و منطقی همیشه در حال تغییر فلسفه‌ عرفی برای خوانندگان فارسی ‌زبان حلاجی کنم. با مطالعه‌ی آثار باقی‌مانده در غارهایی که انسان‌های ماقبل تاریخ حتی در عصر حجر باستانی در آن‌ها زندگی می‌کردند، به نظر می‌رسد برداشت‌هایی دین‌گونه از این ذات، در این انسان‌ها وجود داشته و آن‌ها هم به جنبه‌های متافیزیکی در وجود خود باور داشته و گمان می‌بردند که این نیروها رفتارهایشان را در زندگی و پس از مرگ متاثر می‌کنند... .»

صفحه‌ی 1