افشين خاكباز


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پایان کیمیاگری (پول بانکداری و آینده اقتصاد جهانی)
پاریس 1919 (6 ماهی که دنیا را تغییر داد)
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
رویاهای انقلابی ( رویاهای آرمانشهری و زندگی آزمایشی در انقلاب روسیه)
فلسفه دیزاین
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
فریب طعمه‌ها (اقتصاد سوء‌استفاده و فریب)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
اخلاق در سیاست
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
اخلاق بازجویی
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان
انسان بی‌نقص (اخلاق در عصر مهندسی ژنتیک)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
در جستجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
سلطه و هنر مقاومت (روایت‌های نهایی)
  • 79,500 تومان
  • با تخفیف: 79,500 تومان
عدالت (چه باید کرد)
  • 142,000 تومان
  • با تخفیف: 142,000 تومان
فلسفه ملال
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان

پایان کیمیاگری (پول بانکداری و آینده اقتصاد جهانی)

  • 350,000 تومان

انقلاب صنعتی عصر کاپیتالیستی امروزین را پی افکند. با وجود این، شکوفایی ابداعات تکنولوژیک در طی آن دوران پویا متکی بود بر پذیرش گسترده دو ایده بسیار قدیمی‌تر: خلق پول کاغذی و ایجاد بانک برای صدور اعتبار. هر دو ایده در بنیاد خود انقلابی هستند و کم و بیش جادویی. کاغذ معمولی به ارزشمندی طلا شد و سپرده‌‌های کوتاه‌مدت امن تبدیل شدند به وام‌های بلندمدت پرخطر. بنا به استدلال مروین کینگ، این همانا کیمیاگری مالی است: خلق قدرت‌های مالی شگرف که از قواعد واقعیت و عقل سلیم عدول می‌کنند. ایمان به این قدرت‌ها مزایای عظیم داشته اما موجد رشته‌ای بی‌پایان از فجایع اقتصادی نیز بوده است. قابلیت‌های این ایده‌ها را چگونه می‌توان با ضعف‌های ذاتی‌شان سازش داد؟ مروین کینگ بر تجربه بی‌بدیلش تکیه می‌کند تا تفاسیری تازه از این نیروهای اقتصادی عرضه کند و مسیر آینده اقتصاد جهانی را نشان دهد.

پاریس 1919 (6 ماهی که دنیا را تغییر داد)

  • 250,000 تومان

نویسنده در این اثر برجسته، تاریخ روایی ژرف‌اندیشانه و هیجان‌انگیزی از آن روزهای سرنوشت‌ساز ارائه می‌دهد ـ روزهایی که به پیدایش کشورهای جدیدی همچون عراق و یوگسلاوی و فلسطین از ویرانه‌های امپراتوری‌های ورشکسته و ترسیم درباره مرزهای دنیای مدرن انجامید و بذرهای جنگ جهانی دوم و فجایع آن را در خود پرورد، فجایعی که تا امروز نیز ادامه دارد.

رویاهای انقلابی ( رویاهای آرمانشهری و زندگی آزمایشی در انقلاب روسیه)

  • 300,000 تومان

ریچارد استایتز با بررسی تاریخ اجتماعی و فکری و فرهنگی روسیه در سال‌های پیش و پس از انقلاب اکتبر 1917، بر این باور است که انقلاب روسیه فقط پیرامون آرمانشهرهای مارکسیستی شکل نگرفته، بلکه برخاسته از برخورد و تلاقی سنت‌های آرمانشهر‌باورانهٔ تاریخ روسیه است که رویاها و کابوس‌های دهقانان و کارگران و روشنفکران و دولت و نظامیان و دیگر گروه‌ها را در بر می‌گیرد. استایتز در این کتاب تصویر روشنی از زندگی انقلابی و عوامل فرهنگی، اسطوره‌ها، آیین‌ها، فرقه‌ها و نمادهایی که مبنای آن را تشکیل می‌دادند ترسیم می‌کند. او با تحلیلِ شکل‌های اصلیِ تفکر آرمانشهری و انگیزه‌های تجربی، و برخورد گریزناپذیر اقتدارگرایی بلشویکی و رفتار آزادی‌خواهانه و آرزوهای بخش‌های بزرگی از جمعیت روسیه، و سپس، نفی تمام‌عیارِ همه جریان‌های آرمانشهری و تجربه‌های انسان‌گرایانه در دوران استالین، سرنوشت تک‌ تک این آرمانشهرها و منادیان آنها را به تصویر می‌کشد.

فلسفه دیزاین

  • 75,000 تومان

این کتاب شامل فصول دیزاین چیست؟‌ فرایند دیزاین، مدرنیسم، بیان، مفهوم کارکرد، کارکرد فرم و زیبایی‌شناسی و اخلاق می‌باشد.

فریب طعمه‌ها (اقتصاد سوء‌استفاده و فریب)

  • 80,000 تومان

جورج اکرلاف و رابرت جیمز شیلر، برندگان جایزه نوبل اقتصاد، می‌کوشند با اشاره به کاستی‌های علم اقتصاد متعارف، به زبانی همه‌فهم به مباحثی در حوزه اقتصاد بپردازند که تاکنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده است: سوء‌استفاده و فریبکاری، درستکاری در نظام معرفتی عموم مردم برای فریب آن‌ها و تغییر رفتار مردم در جهت حفظ منافع صاحبان سرمایه و قدرت در این فضای سرشار از فریب و نیرنگ، حتی مردمانی که از سلامت اخلاقی برخوردارند نیز تحت فشار نظام بازار و از سر اضطرار مجبورند همرنگ جماعت شوند...

اخلاق در سیاست

  • 55,000 تومان

جایگاه دروغ در عرصه‌ی سیاست کجاست؟ آیا اقتصاد سیاسی باید به دنبال هموار ساختن راه رشد اقتصادی و توزیع ثمرات آن باشد یا این‌که استقرار ترتیباتی اقتصادی را پی بگیرد که زمینه‌ی تربیت مردم و تبدیل آنان به شهروند را مهیا می‌کند؟ آیا بدون پرداختن به مسائل بحث‌برانگیز اخلاقی هم‌چون سقط جنین، حریم خصوصی، آزادی‌های فردی و محدوده‌ی آن، حد و مرز پژوهش‌های سلول‌های بنیادی و مسائلی از این دست می‌توان به سیاست‌گذاری در عرصه‌ی عمومی پرداخت؟ منظور از زندگی خوب چیست و چنین مفهومی چه نسبتی با برنامه‌های دولت دارد؟ آیا دولت برای دست‌یابی به آرامش اجتماعی و هم‌زیستی از پرداختن به چنین مسائل اختلاف‌انگیزی پرهیز کند یا این‌که تربیت شهروندان اخلاق‌مدار بر اساس اصول اخلاقی غالب در جامعه را برهر وظیفه‌ی دیگری مقدم بشمارد و لباس قانون را بر تن اخلاق بپوشاند؟ این‌ها پرسش‌هایی است که یافتن پاسخی شایسته برای آن‌ها دغدغه‌ی اندیش‌مندان و جامعه‌ی امروز ما نیز هست.

اخلاق بازجویی

  • 200,000 تومان

گروهی با قرار دادن امنیت ملی و اجتماعی در صدر اولویت‌های حکومت، توسل به هر شیوه‌ای - حتی توسل به درجات مختلف خشونت - را برای دستیابی به اطلاعات حساس روا می‌دارند. برخی دیگر حوزه عمل بازجویان را به قانون و اصول اخلاقی محدود می‌کنند و بر این باورند که حتی در دشوارترین شرایط نیز عمل بازجویان باید در چارچوب قانون باشد. مدافعان هر یک از این دو دیدگاه اندیشه‌های خود را بر اساس فرضیاتی درباره حقوق و وظایف متقابل فرد و جامعه بنا کرده‌اند. مایکل اسکرکر در این کتاب به جنبه‌های مختلف این مسئله بحث‌انگیز می‌پردازد و آن را از چشم فیلسوفان و حقوق‌دانان می‌نگرد. او می‌کوشد با ارائه مثال‌هایی از پرونده‌های واقعی مسائلی همچون حق برخورداری از حریم خصوصی و حق سکوت در برابر پرسش‌های بازجو، حقوق متهمان و محکومان، حقوق افراد مشکوک به فعالیت‌های تروریستی و جاسوسی، حقوق زندانیان جنگی و اسرا، ریشه‌های تاریخی شکنجه و تردیدهایی که درباره میزان کارآیی بازجویی‌های خشونت‌آمیز وجود درد، و مواردی از این دست را بررسی کند.

انسان بی‌نقص (اخلاق در عصر مهندسی ژنتیک)

  • 75,000 تومان

پیشرفت‌های اخیر علم ژنتیک درمان بسیاری از بیماری‌ها را میسر ساخته و امیدواری‌هایی را برای درمان بسیاری از بیماری‌های بی‌درمان ایجاد کرده است. از سوی دیگر، این پیشرفت‌ها دخالت انسان را در قلمروهایی میسر ساخته که تاکنون از دسترس او خارج بوده است: قلمروهای وسیعی که از تولید نوزادان آزمایشگاهی، درمان ناباروری، دستکاری‌های ژنتیک برای تقویت حافظه و عضلات گرفته تا انتخاب جنسیت و ویژگی‌های جسمی و ذهنی نوزادان و تراریخته‌سازی حیوانات و حتی انسان‌ها در بر می‌گیرد.

در جستجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)

  • 55,000 تومان

سیسلا بوک، فیلسوف برجسته اخلاق‌گرا در این کتاب هوشمندانه و به هنگام، سرشت خوشبختی و جایگاه آن در اندیشه و آثار فلسفی دوره‌های مختلف را بررسی می‌کند. وی با ظرافت و زیبایی مفاهیم خوشبختی را در آثار اندیشمندان مختلف، از فیلسوفان یونانی گرفته تا اندیشمندانی همچون دزموند توتو، چارلز داروین آیریس مرداک، و دالایی لاما ردیابی می‌کند و افزون بر آن جدیدترین نظریه‌های روان‌شناسان و اقتصاددانان و متخصصان ژنتیک و عصب‌شناسان درباره خوشبختی را بررسی می‌کند.

سلطه و هنر مقاومت (روایت‌های نهایی)

  • 79,500 تومان

جامعه جانوری بس پر رمز و راز است و چهره‌هایی بسیار و قابلیت‌هایی نهانی دارد... و بسیار کوته‌بینانه است که بپنداریم چهره‌ای که جامعه در هر لحظه به ما می‌نمایاند تنها چهره راستین آن است. هیچ‌کس همه قابلیت‌هایی را که در روح جمع خفته است نمی‌شناسد.

عدالت (چه باید کرد)

  • 142,000 تومان

مایکل سندل فیلسوف سیاسی معاصر امریکایی واستاد دانشگاه هاروارد است. شهرت او به سبب بر گزاری دوره آموزشی عدالت در دانشگاه هاروارد است که طی سی سال گذشته بیش از 15 هزار نفر دانشجو داشته است.

فلسفه ملال

  • 135,000 تومان

ملال همواره به نوعی با انسان همراه بوده است. کیرکگور می‌گوید «خدایان ملول بودند و بنابراین انسان را آفریدند. آدم از تنهایی ملول بود و بنابراین حوا را خلق کردند. از آن زمان، ملال وارد جهان رشد و درست به همان نسبتی که جمعیت رشد می‌کرد، ملال نیز بیشتر می‌ِشد». این پدیده که در دوران پیشامدرن به اشراف و برخی طبقات خاص محدود بود از دوران رومانتیسم گسترش یافت و به تدریج به یکی از ویژگی‌های انسان مدرن تبدیل شد. ملال مردم را از درون می‌خورد و همچون غبار، بی‌آنکه ببینیم می‌آید و می‌رود و همچون خاکستر بر دست و چهره‌مان می‌نشیند. برخی ملال را ریشه تمام شرها می‌نامند، برخی دیگر آن را امتیاز انسان مدرن و حتی وجه تمایز انسان و حیوان می‌دانند و گروهی دیگر، بر این باورند که ملال انسان را از انسانیت تهی می‌کند. برخی ملال را ثمره کوچ معنا از زندگی انسان مدرن می‌دانند و برخی دیگر، آن را چیزی می‌دانند که به معنای بزرگ نهفته‌ای اشاره دارد. ملال با معنای هستی سروکار دارد و همین کافی است تا اسونسن، آن را موضوع فلسفه بداند. او در این کتاب می‌کوشد با رویکردی بینارشته‌ای و با بهره‌گیری از متونی از رشته‌های فلسفه، ادبیات، روانشناسی، الهیات و جامعه‌شناسی و بررسی آرای فیلسوفانی همچون سنکا، کانت، کیرکگور، نیچه و هایدگر و تحلیل مسائلی همچون رابطه ملال با رومانتیسم و مدرنیته، کار و فراغت، و مرگ و زندگی، ما را به درک بهتری از ابعاد مختلف این مفهوم و نقشی که در زندگی ما ایفا می‌کند و واکنش‌های مختلفی که می‌توان در برابر آن نشان داد برساند.این کتاب در بخش بوی کاغذ در سایت متمم معرفی شده است.

1  صفحه‌ی 1