لوگوس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
احساس و شناخت (ساختن ذهن آگاه)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
آیا علم می‌تواند پرده از راز دین بردارد (مباحثه‌ای در علوم‌شناختی)
هیجان (درآمدی خیلی کوتاه)
  • 96,000 تومان
  • با تخفیف: 96,000 تومان
توده خاکستر و 3 نمایش‌نامه دیگر
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
تاریخ امیدبخش نوع بشر
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
رهبری (درآمدی خیلی کوتاه )
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
ایده خطرناک داروین (فرگشت و معناهای زندگی)
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
چگونه کودک خود را بیازماییم
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
تاریخ سر‌راست فلسفه
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
ترک عادت موجب مرض نیست (12 عادتی که ترک کردن آن‌ها به موفقیت زنان در محیط کارشان کمک می کند)
درآمدی بر نظریه تکامل (راهنمای تصویری)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
پاکی وخطر (تحلیلی از مفاهیم ناپاکی و تابو)
  • 94,000 تومان
  • با تخفیف: 94,000 تومان

احساس و شناخت (ساختن ذهن آگاه)

  • 90,000 تومان

می‌گویند ارائه یک مطلب با کمترین واژه‌ها و در حجم کم، کار استادانه‌ای است که پس از تجربه بسیار به دست می‌آید. آنتونیو داماسیو در جدیدترین کتاب خود سعی کرده است از ارائه اطلاعات زیاد و حجیم پرهیز کند و با استفاده از آخرین یافته‌های علوم اعصاب و سایر حوزه‌های علوم‌انسانی، و تأکید بیشتر بر جایگاه بنیادین احساس، پرتوی تازه بر مسئله آگاهی بیفکند. خوانندگان کتاب‌های قبلی داماسیو با خواندن این کتاب به پختگی بیشتر او در تشریح مسئله آگاهی پی‌خواهند برد. همان‌گونه که مفسر نیویورک تایمز می‌نویسد: «یک تحقیق مختصر، روشن‌کننده و بسیار جذاب دربارۀ این‌که چگونه زیست‌شناسی، علوم اعصاب، روان‌شناسی و هوش مصنوعی به ما کمک می‌کنند تا پرده از اسرار آگاهی انسان برداریم.»

آیا علم می‌تواند پرده از راز دین بردارد (مباحثه‌ای در علوم‌شناختی)

  • 130,000 تومان

-آیا علم شناختی دین توانسته است به کمک یافته‌های علوم شناختی و نظریه‌های روان‌شناسی فرگشتی تبیینی علمی از چرایی دین و باورمندی دینی ارائه دهد؟ -قابلیت‌های تبیینی علم شناختی دین بر چه شالوده‌هایی استوار بوده‌اند؟ -آیا فیزیکی‌‌انگاری محض می‌تواند از جهان، به‌ طور عام، و از باورمندی دینی، همچون یکی از پدیدار‌های جهان، تفسیری بی ‌کم ‌و ‌کاست ارائه دهد؟ -آیا فیزیکی‌انگاری غیرتقلیلی می‌تواند کاستی‌های تبیینی فیزیکی‌‌انگاری محض را جبران کند؟ -آیا می‌توان انگاره تازه‌ای برای تبیین پدیده دین پیشنهاد کرد؟ -آیا در جهان امروز می‌توان جایی برای معنویت گشود؟ این‌ها تنها برخی از پرسش‌هایی‌اند که در کتاب حاضر، جمیز دابلیو جونز، استاد روان‌شناسی دین در دانشگاه راتگرز، می‌کوشد به‌روشنی و به زبانی نه چندان تخصصی به آن‌ها پاسخ گوید.

هیجان (درآمدی خیلی کوتاه)

  • 96,000 تومان

آیا عشق ابداع شاعران اروپایی قرون وسطی است یا جزئی از طبیعت انسان؟ آیا برنده شدن در قرعه‌کشی واقعا باعث خوشحالی شما می‌شود؟ آیا می‌توان روبات‌هایی ساخت که دارای احساسات باشند؟ هیجان: درآمدی خیلی کوتاه با تکیه بر طیف گسترده‌ای از پژوهش‌های علمی، از انسان‌شناسی و روان‌شناسی گرفته تا علوم اعصاب و هوش مصنوعی، جدیدترین یافته‌های مربوط به هیجان را بررسی می‌کند. این کتاب به موضوعاتی از قبیل تکامل هیجانات و مبنای زیست‌شناختی آنها، علم شادکامی و نقش هیجان در حافظه و تصمیم‌گیری پرداخته، به درک بهتر ما از هیجانات کمک می‌کند.

توده خاکستر و 3 نمایش‌نامه دیگر

  • 75,000 تومان

این برای نخستین بار است که نمایشنامه‌هایی از کنت کاچ، نیل لابیت و مردیت اکس به فارسی ترجمه می‌شوند، نمایشنامه‌هایی روان‌شناسانه که متعلق به دوران ما هستند. کنت کاچ نویسنده‌ معاصر آمریکایی در کنار شاعران بزرگی همانند جان اشبری عضو «مکتب نیویورک» بود. در نمایشنامه‌ استاندارد طلا، کاچ قراردادی بودن نظام پولی و اقتصادی آمریکا و جهان را هدف قرار می‌دهد.

تاریخ امیدبخش نوع بشر

  • 95,000 تومان

اگر تنها یک باور وجود داشته باشد که چپ و راست، روانشناسان و فیلسوفان و متفکران قدیم و جدید را به هم پیوند دهد این فرض ناگفته است که انسان‌ها بد هستند. این برداشتی است که در پس تیترهای درشت روزنامه‌هاست و زندگی ما را رقم می‌زند. ریشه‌های این تفکر را از ماکیاولی تا هابز و از فروید تا پینکر را در بر گرفته و در اعماق اندیشه غرب ریشه دوانده است. اما کتاب نوع بشر بحث نوینی را مطرح می‌کند که فرض خوب بودن بشر هم واقع‌گرایانه است و هم انقلابی. غریزه همکاری به جای رقابت و اعتماد به جای سوءظن بنیادی تکاملی دارد که به آغاز نوع ما باز می‌گردد. در این کتاب عظیم، روتگر برگمن، نویسنده پرفروش بین‌المللی، برخی از مشهورترین مطالعات و رویدادهای جهان را می‌گیرد، قالب آنها را تغییر می‌دهد و چشم‌انداز جدیدی از 200 هزار سال اخیر تاریخ بشر را تصویر می‌کند. برگمن نشان می‌دهد که باور به مهربانی و نوع‌دوستی انسان چگونه طرز تفکر ما را تغییر می‌دهد و چگونه می‌توان از آن به مثابه پایه‌ای برای دست‌یابی به تغییر واقعی در جامعه بهره برد. زمان نگرش جدیدی به سرنوشت بشر فرا رسیده است.

رهبری (درآمدی خیلی کوتاه )

  • 90,000 تومان

ناپلئون، بیل گیت، جورج دابلیو بوش، اسامه بن‌لادن. رهبران و مفهوم رهبری موضوعی کهن اما همچنان داغ است. رهبری چیست؟ چگونه کسی رهبر می‌شود. آیا به‌واقع به رهبر نیاز داریم؟ کیث گرینت در این کتاب پاسخ‌هایی جذاب به این پرسش‌ها می‌دهد و خوانندگان را وامی‌دارد در مفروضاتشان از رهبری تجدیدنظر کنند. گرینت استدلال می‌کند که رهبری مفهومی لغزنده است و به همین دلیل است که انبوه کتاب‌های مربوط به رهبری علی‌رغم جنجالی که به پا می‌کنند پاسخی درخور به پرسش‌های فوق نداده‌اند. اما پرسش‌های مهمی در اینجا مطرح‌اند که آشکار می‌کنند چرا مفهوم رهبری در برابر تعریف شدن مقاومت می‌کند. کیث گرینت به چگونگی تحول مفهوم رهبری در جوامع کهن پرداخته، نگاهی به تعریف افلاطون، سون سو، ماکیاولی و دیگران می‌اندازد و نشان می‌دهد چگونه نیروهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باعث تضعیف برخی شیوه‌های رهبری می‌شوند.

ایده خطرناک داروین (فرگشت و معناهای زندگی)

  • 280,000 تومان

حدود یک‌ونیم سده پس از انتشار خاستگاه گونه‌ها، اثر داروین، دنیل دنت، فیلسوف و دانشمند شناختی آمریکایی، اثرات ایدۀ فرگشت را بر ابعاد زیست و فهم ما به زبانی ساده در این کتاب واکاوی می‌کند. او با ارائۀ نگاهی منسجم به ادبیات این حوزه و نشان دادن اهمیت یا بی‌اهمیتی مناقشات حاکم، به شما کمک می‌کند این ادبیات را آسان‌تر خوانش کنید. دنت دربارۀ برخی مناقشات با شجاعت داوری کرده، قضاوت دربارۀ برخی دیگر را برای شما گشوده می‌گذارد؛ اما چارچوبی می‌دهد تا بتوانید خود دربارۀ ابعاد و پیامدهای مهم نظریۀ فرگشت داوری کنید. با این حال، او خود برداشتی از نظریۀ داروین ارائه می‌دهد که بر اساس آن، طرح نیاز به طراح ندارد و «گزینش طبیعی» فرایندی کور است، ولی آن‌قدر قدرت دارد که فرگشت زندگی را تبیین کند. برای گشودن دری جهت بررسی و نقد عالمانۀ اندیشه‌های دنت، جستار کوتاهی از دو پژوهشگر ایرانی نیز به ابتدای کتاب افزوده شده است. ناشر امیدوار است چاپ این اثر زمینه را برای گفت‌وگویی آرام و عالمانه پیرامون ابعاد فلسفی و الهیاتی نظریۀ داروین فراهم کند.

چگونه کودک خود را بیازماییم

  • 120,000 تومان

کودک شما کم‌کم به یک کارآگاه کوچک تبدیل می‌شود. درست وقتی با خود فکر می‌کنید که او از همه‌چیز بی‌خبر است او به صحبت‌های شما گوش می‌دهد، و تعاملات اجتماعی بین افراد دیگر را می‌بیند و دائما درباره اینکه چه قوانینی بر این تعاملات حاکم است فرضیه‌پردازی می‌کند. حالا که می‌دانید به صحبت‌های خودمانی دونفره علاقه دارد، به او فرصت‌ کافی بدهید تا این مکالمه‌ها و دیگر موقعیت‌های اجتماعی را ببیند. این بدان معنا نیست که شما باید او را به یک مهمانی ببرید تا او مکالمه بین شما و افراد مهم جامعه را ببیند و بشنود؛ برای این کار می‌توانید او را به یک فروشگاه ببرید یا اجازه بدهید زمانی که دوست‌تان به دیدن شما آمده و با او در مورد خاطرات دوران بارداری صحبت می‌کنید کودکتان روی زانوی شما بنشیند و حرف‌های شما را بشنود.

تاریخ سر‌راست فلسفه

  • 55,000 تومان

کتاب پیشا‌سقراطیان، از مجموعه ((تاریخ سر‌راست فلسفه)) نوشته پیتر آدامسون، روایتی سرخوشانه و مدرن از آرای فلسفی نظریات همه پیشاسقراطیان برجسته است: از طالس گرفته تا هراکلیتوس و حتی سوفسطاییان، آدامسون در این اثر می‌کوشد بدون ورود به منازعات ژرف فلسفی، روایتی سر‌راست و یک‌دست از چیستی فلسفه پیشاسقراطی به دست دهد. خواننده، به خصوص خواننده تازه‌کار، پس از مطالعه این کتاب می‌تواند (( مسئله‌ها))یی که ذهن فلاسفه 2500 سال قبل را قلقلک می‌داده بهتر دریابد. اگر در پی جمع میان فلسفه و شوخ‌طبعی هستید کتاب ((پیشاسقراطیان)) آغازگاه خوبی است.

ترک عادت موجب مرض نیست (12 عادتی که ترک کردن آن‌ها به موفقیت زنان در محیط کارشان کمک می کند)

  • 80,000 تومان

«بهترین رهبران می‌دانند که در سایۀ نقاط قوتشان قاتلان حرفه‌ای خاموشی پنهان شده‌اند. سالی و مارشال به شما کمک می‌کنند که با کمک لنزهای درخشان از وجودشان آگاه شوید و خودتان را از عادت‌هایی که مانع پیشرفتتان است، رها سازید. اگر می‌خواهید در اوج رهبری کنید این کتاب را بخوانید.» -لیز وایزمن، نویسندۀ کتاب پرفروش مولتی پلایرز و راکی اسمارتز

درآمدی بر نظریه تکامل (راهنمای تصویری)

  • 60,000 تومان

در سال 1859، چارلز داروین جهان را با یک نظریه بنیادین، «نظریه تکامل با انتخاب طبیعی»، جهان را شگفت‌زده کرد. بیش از 150 سال بعد، این نظریه همچنان برخی از باورهای گران‌بهای ما را به چالش می‌کشد. کتاب حاضر راهنمایی تصویری و گام‌به‌گام درباره «ایده خطرناک داروین» است و نگاه تازه‌ای به مفاهیم انتخاب طبیعی و ژن خودخواه دارد که اغلب دچار کژفهمی می‌شوند. این کتاب با تکیه بر یافته‌های اخیر علم ژنتیک، بوم‌شناسی، رفتارشناسی حیوانات و نظریات دانشمندانی همانند ریچارد داوکینز و استیون پینکر، شواهد بسیاری در طرف‌داری از نظریه تکامل و قدرت گرفتن روزافزونش ارائه می‌دهد.

پاکی وخطر (تحلیلی از مفاهیم ناپاکی و تابو)

  • 94,000 تومان

انسان‌شناس برجسته، مری داگلاس، در این کتاب یکی از توانایی‌های شناختی انسان به نام مقوله‌بندی را در قالب تفسیری نمادین از قواعد پاکی و ناپاکی در فرهنگ‌های مختلف بررسی کرده است و با آوردن نمونه‌های مختلف از میدان‌های تحقیقاتی مردم‌شناختی به‌خوبی نشان داده است که نه‌تنها جامعه و فرهنگ بر آنچه وارد ذهن ما می‌شود تأثیر می‌گذارند، بلکه شیوه‌ای که جهان در ذهن ما سازمان می‌یابد و مرزبندی می‌شود نیز متأثر از جامعه‌ و فرهنگی است که در آن زندگی می‌کنیم. به عبارت دیگر، اقدام ما در برقراری نظم در جهان، در واقع کنشی اجتماعی است که ما نه در مقام فرد یا انسان، بلکه به‌مثابه موجوداتی اجتماعی دست به آن می‌زنیم. داگلاس در این کتاب به ما می‌گوید چگونه تخطی از مرزهای پاکی و نظم اجتماعی که در شبکه‌ای از معناها و الگوهای فرهنگی شکل می‌گیرند می‌تواند فرد را از نظر اجتماعی و روانی در معرض خطر ناپاکی و آشفتگی قرار دهد. رویکرد نویسنده در این کتاب می‌تواند ما را به فهمی از قواعد پاکی برساند که بر حیات عرفی و مذهبی تمام جوامع قابلِ‌‌ اعمال است.

1  2  صفحه‌ی 1