توس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ادبیات نمایشی در ایران 4
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
مینوی خرد
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
دیوان ندیم (مجموعه شعر)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
2 منظره (و داستان‌های دیگر)
  • 375,000 تومان
  • با تخفیف: 375,000 تومان
بادبادک‌ها
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
خانه ادریسی‌ها
  • 325,000 تومان
  • با تخفیف: 325,000 تومان
مجموعه آثار چخوف 10 (10 جلدی)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
مجموعه آثار چخوف 9 (10 جلدی)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
مجموعه آثار چخوف 8 (10 جلدی)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
مجموعه آثار چخوف 7 (10 جلدی)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
مجموعه آثار چخوف 6 (10 جلدی)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
مجموعه آثار چخوف 5 (10 جلدی)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان

ادبیات نمایشی در ایران 4

  • 240,000 تومان

در دهه بیست (1320-1332) با فعال شدن فضای فرهنگی و احزاب و دستجات سیاسی و حمایت آن‌ها از گروه‌های نمایشی و حضور موثر عبدالحسین نوشین، سید علی نصر، احمد دهقان و اسماعیل مهرتاش سه گروه نمایشی مهم و با اساسنامه و اسلوب هنری پا گرفت که تئاتر تهران و جامعه باربد بودند که دوره طلایی تئاتر ایران را رقم زدند.

مینوی خرد

  • 12,000 تومان

دادستان مینوی خرد (یا حکم‌ها و رای‌های مینوی خرد) را از جهت در برداشتن اندرزها و حکم بسیار می‌توان در عداد اندرزنامه‌های پهلوی به‌شمار آورد. بیستر نصایح مذکور در این کتاب از نوع اندوزهای دینی است، اما مینوی خرد منحصرا اندرزنامه نیست، بلکه در آن از آفرینش و وقایع اساطیری و معاد و غیره نیز سخن رفته است. کتاب دارای یک مقدمه و 62 پرسش و پاسخ است. سوالات از جانب شخصیتی خیالی که «دانا» نامیده شده است مطرح می‌شود و «مینوی خرد» (=روح عقل) به آن‌ها پاسخ می‌گوید.

دیوان ندیم (مجموعه شعر)

  • 45,000 تومان

دوش چو شد تیره‌گون این طارم نیلوفری. رفت اندر حجره شب، نوعروس خاوری. در حریم دل درآمد شاهد اندیشه‌ام. از پی دلجوئی من، نی ز بهر دلبری.

2 منظره (و داستان‌های دیگر)

  • 375,000 تومان

از اتوبوس 119 که پیاده شوید، برابرتان میدانی‌ست. راره را با قطار زیرزمینی هم می‌شد آمد اما اتوبوس آبی‌رنگ است و می‌شود از پشت آن درخت و باران قبر امپراتور را دید. در میدان باد می‌آید، در میدان‌های پاییزی همه باد می‌آید و از دو حال خارج نیست. یا باد و ذره‌های باران را می‌پذیرید، یا گوشتان می‌گذارد صداهایی ممتد و ویرانگر در آن می‌پیچد.

بادبادک‌ها

  • 45,000 تومان

رمان حاضر که بن مایه‌های موضوعی و تصویری خود را از واقعیت‌های زندگی خانواده‌ای فرانسوی با نام «فلوری» گرفته است، بازتاب عشق پسر و دختری است جوان به نام لودو و لیلا که پسر تحت سرپرستی عمویش آمبرواز همه‌ی عمر خود را صرف ساختن زیباترین بادبادک‌ها می‌کند و لودو نیز که جنگ جهانی دوم دلداده‌ی لهستانی تبارش را از او جدا کرده است، با یاد او و در جست‌و جوی او بادبادکی بزرگ در ذهن می‌سازد که آسمان آبی را در می‌نوردد تا مگر از عشق گم بوده‌ی خود نشان یابد.

خانه ادریسی‌ها

  • 325,000 تومان

غزاله در داستان‌های کوتاه و بلندش معمار الگوهای درونی و بیرونی آن فضایی است که نهایت، نگر به ناکجا دارد و آنچه از ذهن متخیل و باور نگاه‌هایش، به دور و بر خویش، و جهان ناشناخته است، بیرون از متن ‹‹من›› و ‹‹ما›› و جامعه انسانی نیست، که در وجه قومی، او نقاشی چیره‌دست می‌نماید، روایت می‌کند. چون مادربزرگی که پای خانواده‌اش پیر شده و از آینده همه نگران است.

مجموعه آثار چخوف 10 (10 جلدی)

  • 95,000 تومان

... ساخالین محل رنج‌های طاقت‌فرساست. رنجی که انسان، چه آزاد و چه تبعیدی می‌تواند آن را تحمل کند. کسانی که در این‌جا و یا نزدیک آن کار می‌کنند. سعی کرده‌اند مسائل مهم و پر مسئولیت آن را حل کنند و هنوز هم مشغولند. متاسفم که احساساتی نیستم. وگرنه می‌گفتم که ما نیز مانند ترک‌ها که به زیارت مکه می‌روند، باید به ساخالین برویم. همچنین دریانوردان و کیفرشناسان باید به همان چشمی به ساخالین نگاه کنند که نظامیان به سواستویل می‌نگرند. از محتوای کتاب‌هایی که خوانده‌ام و آن‌هایی که در حال خواندنشان هستم، پیداست که ما میلیون‌ها انسان را در زندان پوسانده‌ایم بدون هیچ فکر، بربرمنشانه و بیهوده آن‌ها را از بین برده‌ایم. مردم را با غل و زنجیر از میان سرما، ده‌ها هزار ورست، عبور داده ایم. به سفلیسشان آلوده کرده‌ایم. به فسق و فجورشان کشانده‌ایم. بزه‌کاری را رواج داده‌ایم و گناه همه این‌ها را به پای سرپرستان زندان‌ها نوشته‌ایم. حالا دیگر همه مردم تحصیل کرده اروپا می‌دانند که مقصر ما هستیم نه سرپرستان زندان‌ها. با همه این‌ها می‌گوییم این مسائل به ما ربطی ندارد! سال‌های پرطمطراق شصت، برای بیماران و زندانی‌های تبعیدی کاری انجام ندادند و به این ترتیب مهم‌ترین دستورالعمل مدنیت مسیحی را نقض کردند. در عصر ما کارهایی برای بیماران انجام می‌شود ولی برای تبعیدی‌ها هیچ کار. حقوق‌دانان ما هیچ علاقه‌ای به امور مربوط به زندان‌‌ها نشان نمی‌دهند. خیر، به شما اطمینان می‌دهم که مسافرت به ساخالین لازم و جالب است. فقط جای تاسف است که من به آنجا می‌روم. نه یک فرد آگاه‌تر به امور که برای برانگیختن علاقه اجتماع استعداد بیشتری داشته باشد.

مجموعه آثار چخوف 9 (10 جلدی)

  • 95,000 تومان

هم‌اکنون نمایش‌نامه باغ آلبالو را خواندم. مات و مبهوت مانده‌ام. نمی‌توانم به خود بیایم. در لذتی غیرقابل توصیف به سر می‌برم. این نمایشنامه از بهترین‌هایی که نوشته‌اید هم بهتر است. از صمیم قلب به شما نویسنده نابغه تبریک می‌گویم. هرکلام آن را با تمام وجود احساس کرده و پاس می‌دارم. از این همه وجد و شعفی که به من بخشیده‌اید، سپاسگزارم. سلامت باشید.

مجموعه آثار چخوف 8 (10 جلدی)

  • 95,000 تومان

نامه‌هایم را جمع‌آوری می‌کنم و آنها را برای نوه‌هایم به ارث می‌گذارم، بگذار بخوانند و از آنچه گذشته باخبر باشند.

مجموعه آثار چخوف 7 (10 جلدی)

  • 95,000 تومان

آنتوان چخوف از بسیاری جهات مدیون صحنه بود: روی صحنه بود که خویشتن را به عنوان یک درام‌نویس باور می‌کرد. بارها اتفاق افتاده بود که در جریان تمرین یک نمایش‌نامه یا حتی در فردای اولین شب نمایش آن، دست به اصلاح و ‹‹مرمت›› و گاهی اوقات تغییر بنیادی نمایش‌نامه می‌زد. او ضمن تغییر و اصلاح و حذف اضافات ‹‹غیر چخوفی›› آن‌ها، با سرسختی و شهامت یک کاشف، به سوی شناخت خود راه می‌گشود، اما رابطه‌اش با تئاتر فارغ از ناهمواری‌ها و دغدغه خاطر نبود، آن‌چنان که در سال‌های آخر حیات خود نوشت: ‹‹چه کنم که با نمایش‌نامه‌هایم همیشه یک اتفاقی می‌افتد و نمی‌دانم سبب چیست که هر نمایش‌نامه‌ام همراه با جنجال چشم به جهان می‌گشاید و همیشه به جای آنکه مانند هر مولفی از خلق اثر خود لذت ببرم، دچار احساس عجیبی می‌شوم.››

مجموعه آثار چخوف 6 (10 جلدی)

  • 95,000 تومان

تمایل شدید چخوف برای دستیابی به یک سبک بزرگ ادبی، در درام‌نویسی تحقق پیدا کرد و در هویت نویسندگی او، نمایش‌نامه مشخصا جای داستان و رمان را گرفت. در نمایش‌نامه‌هایی که او در سال‌های آخر دهه هشتاد نوشت خود بیش از هر چیزی بر اهمیت ادبی آنها ارزش قایل می‌شد. اما در همان زمان هم خاطرنشان می‌کرد: من نمایش‌نامه‌ای را که روی صحنه و در جریان تمرین بازیگرها حک و اصلاح نشده باشد، نمایش‌نامه‌ای نمی‌دانم که آماده چاپ باشد... این اعتماد کم‌سابقه نویسنده به صحنه به یمن احساس طبیعی تئاتر و درک این حقیقت ساده و مهم آن که نمایش‌نامه برای صحنه نوشته می‌شود و فقط آنجاست که زندگی حقیقی خود را باز می‌یابد، در وجود چخوف زاده می‌شد.

مجموعه آثار چخوف 5 (10 جلدی)

  • 95,000 تومان

چخوف در سال 1890 از طریق سیبری به جزیره ساخالین سفر کرد و به مطالعه وضع اسفبار و دردناک محکومان و تبعیدی‌های نظام ددمنش حکومت تزاری پرداخت که ره‌آورد این سفر دو اثر به نام‌های در ساخالین و در سیبری است. در پایان همین سفر بود که احساس نفس‌تنگی کرد و دچار عارضه تپش قلب و سرفه‌های شدید شد. در نامه‌ای به یکی از دوستان خود چنین نوشته بود: شدیدا سرفه می‌کنم. ضربان قلبم میزان نیست. دچار سو هاضمه هستم. سرم مدام درد می‌کند... چخوف در 1904 در آسایشگاهی در بادن وایلر آلمان در سن 44 سالگی به درود حیات گفت.

1  صفحه‌ی 1