ترجمان علوم انساني


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آزاد (1 کودک و 1 کشور در پایان تاریخ)
  • 176,000 تومان
  • با تخفیف: 176,000 تومان
تربیت فرزند به سبک فرانسوی (مادری آمریکایی از حکمت فرزندپروری فرانسوی‌ها می‌گوید)
عاقلانه خرج کردن (پول چیست و راه و روش درست خرج کردن چگونه است)
معنای سفر (فیلسوفان در بلاد خارجی)
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان
10 باور بی‌اساس علم مدرن
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
وراجی (صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه و روش مهار آن‌ها)
نظریه‌ای درباره شغل‌های مزخرف
  • 148,000 تومان
  • با تخفیف: 148,000 تومان
طرح و نقشه‌ای برای شادکامی (جست‌و‌جوی خوشی و هدفمندی در زندگی روزمره)
عادت‌های خوب عادت‌های بد (علم ایجاد تغییرات مثبت و پایدار)
چگونه سکولار نباشیم (تقریری از اندیشه چارلز تیلور)

آزاد (1 کودک و 1 کشور در پایان تاریخ)

  • 176,000 تومان

لیا دخترک یازده‌سالۀ اهل آلبانی است و دنیایش با عشق به استالین و عمو انور و جامعۀ آزاد و بی‌طبقه آمیخته شده است. پدر و مادرش مراقب‌اند که در حضور او حکومت را نقد نکنند؛ گاهی پچ‌پچ‌هایی می‌کنند دربارۀ خویشاوندانی که به «دانشگاه» رفته‌اند و بهانه‌هایی می‌آورند که چرا عکس انور خوجه را قاب نمی‌کنند تا اینکه بالأخره دیوار برلین فرو می‌ریزد و ستون‌های جامعۀ آلبانی نیز به لرزه در می‌آید. در یکی از میادین شهر، دانشجویان معترض سرِ مجسمۀ استالین را از بدنش جدا می‌کنند؛ مردم به خیابان‌ها می‌ریزند و آشوب درمی‌گیرد و تاریخ برای دخترک به پایان می‌رسد. حالا پای اصطلاحاتی مثل «جامعۀ مدنی»، «اصلاحات ساختاری» و «آزادی زنان» به میان آمده است؛ ژست‌ها و واژه‌ها تغییر کرده و رازهایی جدید شکل گرفته است. در این کتاب، لیا اوپی، استاد نظریۀ سیاسی در مدرسۀ اقتصاد لندن با نگاهی نافذ و طنزی ظریف و نثری گیرا، داستان زندگی آمیخته به سیاست خود و مردم آلبانی را روایت می‌کند و پرسش‌هایی مهم پیش روی خوانندگانش می‌گذارد: آزادی چیست؟ چه کسانی واقعا آزادند؟ و چطور وقتی پای عمل می‌رسد، عمارت آرمان‌هایمان به ویرانه بدل می‌شود؟

طرح‌های جنون‌آمیز (چگونه طرح‌های دیوانه‌واری را بپروریم که موجب پیروزی در نبردها درمان بیماری‌ها و دگرگونی صنعت‌ها شوند)

  • 199,000 تومان

در دهۀ 1970 نوکیا مجتمعی صنعتی بود که بیشتر با چکمه‌های پلاستیکی و دستمال توالت شناخته می‌شد، اما طی دو دهۀ بعد، این شرکت در ساخت انواع تجهیزات خط‌شکن، از جمله نخستین تلفن آنالوگِ تمام‌شبکه و نخستین تلفن جی‌اس‌ام پیشتاز شد. در سال 2004 مهندسان نوکیا، که حالا ارزشمندترین شرکت اروپایی محسوب می‌شد، ایده‌هایی دیوانه‌وار پیش کشیدند: آن‌ها تلفنی جدید طراحی کردند که، مثل گوشی‌های امروزی، صفحۀ نمایش لمسی بزرگ و دوربینی با وضوح بالا داشت و به اینترنت متصل می‌شد؛ همچنین می‌خواستند فروشگاهی برای عرضۀ اپلیکیشن‌ها نیز راه‌اندازی کنند. اما همان مدیرانی که عامل رشد اولیۀ نوکیا بودند هر دو پروژه را متوقف کردند. سه سال بعد، آن ایده‌ها در سانفرانسیسکو عملی شدند و استیو جابز از آیفون رونمایی کرد. ارزش نوکیا سال‌به‌سال کاهش یافت و سرانجام این شرکت کسب‌وکار موبایل را کنار گذاشت. چرا تیم‌های خوب و حرفه‌ای، که افرادی متخصص و اهدافی بلند دارند، ایده‌های بزرگ را نابود می‌کنند؟ سافی باکال معتقد است برای پاسخ‌دادن به این سؤال باید رفتارهای گروهیِ انسان‌ها را به‌نحوی علمی توضیح داد و ساختارهایی برای پرورش ایده‌ها طراحی کرد. او در این کتاب، با بهره‌بردن از دانشِ تغییرِ فاز در علم فیزیک، می‌کوشد موانع تحقق طرح‌های جنون‌آمیز را شرح دهد و راهکارهایی عملی برای به‌نتیجه‌رساندن آن‌ها ارائه کند.

تربیت فرزند به سبک فرانسوی (مادری آمریکایی از حکمت فرزندپروری فرانسوی‌ها می‌گوید)

  • 218,000 تومان

پدر و مادر بودن در ذهن ما مترادف است با دل‌نگرانی دائم و مراقبت سخت‌گیرانه و همراهی با کودکمان در تمام کارهای روزانه‌اش؛ و معمولاً اکثر ما نیز از پرتوقعی و وابستگی و لوس‌شدن فرزندمان می‌نالیم و خودمان را قربانی تربیت او تلقی می‌کنیم. این نوع والدگری نام‌های مختلفی دارد: والدگری افراطی، مستبدانه، هلیکوپتری و، احتمالاً آن‌طور که خودمان خوش داریم بگوییم، والدگری کامل و همه‌جانبه! اما پاملا دراکرمن، روزنامه‌نگار آمریکایی، هنگامی که خواسته و ناخواسته با همسرش، سایمون کوپر، به پاریس مهاجرت کرد و فرزندشان متولد شد، متوجه شد که انگار آنجا خبری از والدگری کامل نیست و نه والدین فرانسوی آن‌چنان سخت‌گیر و مضطرب‌اند و نه کودکانشان غرغرو و وابسته‌اند. کودکان فرانسوی خواب منظمی دارند، بدغذا نیستند، مؤدبانه رفتار می‌کنند و البته بازیگوش و سرزنده‌اند. پدر و مادرهایشان نیز عاشق معاشرت و صحبت با فرزندانشان هستند، برایشان زیاد کتاب می‌خوانند و آن‌ها را به کلاس ورزش و نقاشی می‌برند، اما هرگز نمی‌گذارند با بدخلقی و توجه‌طلبی بیش‌ازحد نظم و تعادل زندگی را بر هم زنند و مهمانی‌هایشان را به جهنم تبدیل کنند. دراکرمن، با دفتر یادداشتی در دست، چند سال ناظر تمام زوایای رفتار فرانسوی‌ها شد تا راز والدگری آن‌ها را کشف کند، رازی که به نظر او نه در نگاهی متفاوت به پدری و مادری کردن، بلکه در نگاهی متفاوت به معنای کودکی نهفته است. حاصل کار او کتابی است طنزآمیز و سرشار از نکته‌های ظریف دربارۀ دو فرهنگ تربیتی بسیار متفاوت.

عاقلانه خرج کردن (پول چیست و راه و روش درست خرج کردن چگونه است)

  • 199,000 تومان

چرا پول خرج‌کردن گاهی دردناک و گاهی لذت‌بخش است؟ چرا گاهی چیزی را که قبلاً گران خریده‌ایم دوباره با همان قیمت می‌خریم و احساس بدی هم پیدا نمی‌کنیم؟ چرا گران‌تر خریدن خوراکی‌ها در سفر برایمان راحت‌تر است؟ به نظرتان فرقی می‌کند که با کارت بانکی خرید کنیم یا با پول نقد؟ زندگی ما هر روز پیچیده‌تر می‌شود و تصمیم‌های مالی‌مان را نیز دشوارتر می‌کند. ما پول را از جنس عدد و رقم و حساب و کتاب می‌دانیم و تصور می‌کنیم بیشتر با عقل سروکار دارد، اما موقع خرج‌کردن که می‌رسد از قضا بیشتر احساسی عمل می‌کنیم تا عقلانی. این رفتارهای احساسی هنگام پس‌اندازکردن و برنامه‌ریزی‌های مالی نیز سراغمان می‌آید و ما را به دشمن اصلی خودمان تبدیل می‌کند. دن آریلی و جف کرایسلر، در این کتاب، برپایۀ علم اقتصاد رفتاری و با نثری طنزآمیز و خواندنی، ریشۀ بسیاری از باورهای نادرست ما دربارۀ پول و پس‌انداز و خرج‌کردن را نشان می‌دهند و توضیح می‌دهند که چطور باید نگرشمان را تغییر دهیم تا بتوانیم تصمیم‌های مالی عاقلانه‌تری بگیریم.

معنای سفر (فیلسوفان در بلاد خارجی)

  • 165,000 تومان

معمولاً می‌گویند فلاسفه چندان میانه‌ای با سفرکردن ندارند: سقراط پایش را از دروازه‌های آتن بیرون نگذاشت و کانت فقط تا حوالی شهر خود، کنیگسبرگ، رفت. اما بسیاری از فیلسوفان نیز همواره در سفر بوده‌اند یا دست‌کم یک بار به مسافرت‌های طولانی رفته‌اند: دکارت مثل دوره‌گردها از شهری به شهری دیگر می‌رفت؛ تامس هابز و جان لاک در تبعید سیاسی به اقصی نقاط اروپا سفر کردند؛ ویلارد کواین به بیش از صد کشور سفر کرد و سیمون دوبووار سفری پربار به چین داشت. علاوه‌ براین، سفر نیز آمیخته به فلسفه است و منشأ تأملات فیلسوفان می‌شود: آیا ملاقات با غریبه‌ها تأثیری بر درک ما از انسان دارد؟ آیا سفر مفهومی مردانه است؟ دربارۀ نقشه‌ها باید ایدئالیست باشیم یا رئالیست؟ آیا از نظرِ اخلاقی درست است که از مناطق طبیعیِ درمعرضِ نابودی دیدن کنیم؟ سفر به فضا چه تأثیری بر درک ما از زندگی‌مان بر این سیارۀ کوچک دارد؟ امیلی تامس، استاد فلسفه در دانشگاه دُرام، در این کتاب برای نخستین بار از حیطه‌ای به نام فلسفۀ سفر سخن می‌گوید و همراه با تأملات فلاسفه‌ای همچون دکارت، لاک، بیکن و مارگارت کَوِندیش از این چنین پرسش‌هایی بحث می‌کند.

چرا دانش‌آموزان مدرسه را دوست ندارند (نگاه 1 دانشمند علوم شناختی به کارکرد ذهن و اهمیت آن برای کلاس درس)

  • 168,000 تومان

مدرسه برای بسیاری از ما یادآور کلاس‌های ملال‌آور، تکالیف گیج‌کننده و اضطراب امتحان است، جایی که با ترس و اشک واردش شده‌ایم و با شنیدن زنگ آخر شادی‌کنان از آنجا گریخته‌ایم. چرا مدرسه، با تمام فایده‌هایش، هنوز جایی خوشایند و لذت‌بخش نیست؟ چرا دانش‌آموزان دوست ندارند تن به کلاس و درس و مشق بدهند؟ آیا یادگیری اصولاً باید با مشقت و تأدیب و تکلیف همراه باشد؟ دنیل ویلینگهام، دانشمند علوم شناختی، در این کتاب پاسخ چنین سؤال‌هایی را از راه بررسی مغز و هوش انسانی و کارکردهای شناختی جست‌وجو می‌کند. به نظر او نباید تصور کنیم که مغزمان اساساً برای فکرکردن ساخته شده است و در این کار مهارت دارد؛ مغز انسان از تفکر فراری است و طبیعتاً آن را کاری ناخوشایند می‌داند، مگر اینکه بتوان بخش‌هایی از این فرایند را با مغز سازگار کرد. ویلینگهام یافته‌های علوم شناختی را به حیطۀ آموزش می‌آورد و توصیه‌هایی کاربردی برای اصلاح فرایند آموزش مطرح می‌کند. او در هر فصل، ضمن توضیح کارکردهای ذهن، سراغ یکی از معضلات رایج آموزشی می‌رود: چگونه باید ایده‌های انتزاعی را توضیح داد؟ چطور باید تعادلی میان آموزش واقعیت‌های نظری و مهارت‌ها ایجاد کرد؟ چطور باید به کندآموزها کمک کرد؟ و مهم‌تر از همه، چگونه می‌توان کاری کرد که دانش‌آموزان با لذت بیاموزند؟

10 باور بی‌اساس علم مدرن

  • 170,000 تومان

آب در صد درجه به جوش می‌آید؛ ثابت گرانش زمین ده است؛ کاغذ تورنسل در محیط بازی آبی می‌شود؛ ‌زمین به دور خورشید می‌چرخد. این‌گونه یافته‌های علمی وابسته به احساسات و باورهای علوم تجربی، با داشتن روشی عینی و خالی از سوگیری، می‌توانند تصویری مطمئن و دقیق از جهان در اختیار ما بگذارند. اما روپرت شلدریک، زیست‌شناس سرشناس انگلیسی، مدعی است نظام‌ باورهای علوم تجربی معاصر دارای برخی مفروضات اساسی اما نیازموده است که از فرط تکرار به اصولی بدیهی تبدیل شده‌اند و کمتر دانشمندی به‌ خود اجازه می‌دهد که در آن‌ها شک کند. برای مثال، دانشمندان به ما می‌گویند روح وجود ندارد؛ فرایند تکامل کاملا تصادفی است؛ پدیده‌هایی مثل تله‌پاتی چیزی جز خرافه نیستند. شلدریک می‌گوید این باور‌ها، که ریشه در نگرش مکانیستی قرن نوزدهم دارند، نه تنها پشتوانه علمی ندارند، که حتی با یافته‌های اخیر نیز ناسازگارند. او در این کتاب ده باور بی‌اساس علم مدرن را توضیح می‌دهد و دانشمندان را به بازنگری در این باور‌ها فرا می‌خواند.‌

وراجی (صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه و روش مهار آن‌ها)

  • 148,000 تومان

حتماً برایتان پیش آمده که بعضی روزها مدام به افتضاحی که سر کار به بار آورده‌اید فکر می‌کنید، یا اختلافی را که با همکارتان پیدا کرده‌اید بالا و پایین می‌کنید، یا جروبحث‌هایتان را مرور می‌کنید و یاد چیزهایی می‌افتید که باید می‌گفتید اما نگفته‌اید. ما در این اوقات دائماً در حال حرف زدن با خود هستیم و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این گفت‌وگوهای درونی با خودمان آن‌قدر زیاد است که گویی در دقیقه چهار هزار کلمه به زبان می‌آوریم. ایتن کراس، استاد دانشگاه میشیگان و از پیشگامان حوزه کنترل ذهن، معتقد است این مکالمات شیوه زندگی‌ شخصی ما و روابطمان با دیگران را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و اگر نتوانیم آنها را مهار کنیم ذهنی آشفته و اراده‌ای ضعیف خواهیم داشت. او در این کتاب ریشه‌های نشخوارهای ذهنی را بررسی می‌کند و فایده‌ها و آسیب‌های آن را بر می‌شمرد و راه‌هایی پیشنهاد می‌کند که بتوانیم وراجی‌های ذهنمان را مهار کنیم و گفت‌وگوهای درونی مؤثری با خود داشته باشیم.

نظریه‌ای درباره شغل‌های مزخرف

  • 148,000 تومان

تصور کنید که یک روز از خواب بیدار شویم و ببینیم مکانیک‌ها، کارگران شهرداری، معلمان، یا پزشکان و پرستاران ناپدید شده‌اند. احتمالا به‌زودی دردسر‌های زیادی خواهیم داشت و کم‌کم فجایعی رخ خواهد داد. اما حالا فرض کنید شغل‌هایی مثل کارشناس راهبرد مالی، لابیگر، مدیرکل امور راهبردی یا دستیار ویژه مدیرکل در امور اداری یک شبه محو شوند؛ به نظرتان مشکل خاصی پیدا می‌شود؟ دیوید گریبر، استاد فقید انسان‌شناسی در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن، در سال 2013 یادداشتی جنجالی منتشر کرد و مدعی شد در جهان امروز دست‌کم نیمی از شغل‌ها کاملا بیهوده‌اند و وجود آن‌‌ها جراحتی عمیق بر روان افراد جامعه وارد می‌کند. یادداشت‌ او خیلی زود محبوب شد و برش‌هایی از آن سر از در و دیوار متروی لندن درآورد. گریبر معتقد است کسانی که مشغول این قبیل کارها هستند روز را شب می‌کنند بی‌آنکه ارزش و معنایی در کار خود بیابند و بدتر آنکه نمی‌توانند از این بی‌معنایی سخن بگویند. بنابراین با معضلی نه صرفا اقتصادی، که سیاسی و اخلاقی مواجهیم. او در این کتاب با بیانی روشن و طنز‌آمیز انواع شغل‌های مزخرف را برمی‌شمرد و می‌کوشد ریشه‌های پیدایش این شغل‌ها و علل ماندگاری آن‌ها را بکاود و در نهایت سرنخ‌هایی برای اندیشیدن به راه‌حل این وضعیت پیدا کند.

طرح و نقشه‌ای برای شادکامی (جست‌و‌جوی خوشی و هدفمندی در زندگی روزمره)

  • 100,000 تومان

چه چیز‌هایی ما را شادکام می‌کنند؟ پول بیشتر؟ شغل بهتر؟ وقت‌گذرانی با خانواده؟ تجربه‌های جدید؟ ورزش کردن؟ تحقیقات روان‌شناسان درباره شادکامی عمدتا بر این مسئله متمرکز بوده است که کدام ورودی‌ها، از قبل پول و شغل و روابط، با خروجی شادکامی همراه می شوند. اما پل دولان، استاد علوم رفتاری در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن، بر این باور است که در ((علم شادکامی)) باید فرایندی را بررسی کنیم که این ورودی‌ها را به خروجی شادکامی پیوند می‌زند: فرایند اختصاص توجه به هر عامل. او در این کتاب ابتدا مفهوم شادکامی و علل آن را واکاوی می‌کند و جایگاه خوشی و هدفمندی را در این مفهوم برجسته می‌سازد. سپس‏، در بخش دوم کتاب، سه مرحله پیاده‌سازی شادکامی، یعنی تصمیم‌گیری، طراحی و انجام دادن، را توضیح می‌دهد و راه‌هایی پیشنهاد می‌دهد که بتوانیم زندگی خود را به شکلی تازه بازسازی کنیم.

عادت‌های خوب عادت‌های بد (علم ایجاد تغییرات مثبت و پایدار)

  • 198,000 تومان

ما روزانه مشغول کارهای ریز و درشت زیادی می‌شویم: ورزش می‌کنیم، غذا می‌خوریم، خرید می‌رویم، با دوستان و همکارانمان ملاقات می‌کنیم و برنامه‌های کاری و شخصی‌مان را پیش می‌بریم. تصور ما این است که بیشترِ این کارها را از روی فکر انجام می‌دهیم. بنابراین، هنگامی‌که می‌خواهیم تغییری در زندگی‌مان ایجاد کنیم، تلاش می‌کنیم با فکر و حساب و کتاب اهداف جدید مشخص کنیم، برنامه‌ریزی کنیم، اراده‌مان را قوی کنیم و دست به کار شویم؛ و البته بیشتر تلاش‌هایمان نیز به شکست می‌انجامد. اما وندی وود، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، معتقد است که، برخلاف تصور رایج، اغلبِ کارهای ما بدون فکر و از روی عادت‌هایی است که در ذهنمان ریشه دوانده و بی‌توجهی به همین نکته علت ناتوانی ما در ایجاد تغییر است. او در این کتاب حاصل تحقیقات گسترده و طولانی خود بر روی عادت‌ها را ارائه می‌دهد و با زبانی شیوا توضیح می‌دهد که مغز انسان چگونه به محیط پیرامون واکنش نشان می‌دهد و از چه راه‌هایی می‌توان عادت‌های خوب را جایگزین عادت‌های نامطلوب کرد.

چگونه سکولار نباشیم (تقریری از اندیشه چارلز تیلور)

  • 98,000 تومان

ما در عصر سکولار زندگی می‌کنیم، عصری که ایمان و اعتقاد دینی هرلحظه با چون‌وچرایی تازه روبه‌رو می‌شود؛ گویی امر الهی در پس پرده نشسته و به محاق رفته است. ساکنان این عصر با نوعی پریشانی مواجه‌اند: نه می‌‎توانند به‌راحتی دین را بپذیرند و نه می‌توانند به‌سادگی آن را کنار بگذارند و طوری رفتار کنند که انگار دینی نبوده و نخواهد بود. اما چگونه می‌توان از این پریشانی و مواجهه با آن سخن گفت؟ چارلز تیلور، در کتاب سترگ عصر سکولار، کوشیده است که راهی به رهایی از این مخمصه بگشاید و زبانی برای سخن گفتن از این وضعیت پیدا کند. جیمز اسمیت در کتاب حاضر شاخ‌وبرگ انبوه تحلیل و استدلال تیلور را هرس می‌کند و می‌کوشد آن را در قالبی ساده‌تر عرضه کند. بنابراین کتاب اسمیت هم راهنمایی است برای خواندن اثر تیلور و هم، فراتر از آن، سرآغازی است برای اندیشیدن به تحولات مهمی که زمانه ما را شکل داده‌اند.

1  2  3  4  صفحه‌ی 1