انتشارات_ابن_سينا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مقابله با رفتارهای خودآسیب‌‌رسان ( راهنمای والدین و مراقبین)
مهردرمانی (تحولی جدید مبتنی بر شواهد علمی پیرامون تاثیر مهردرمانی در بهبود بیماران)
نظریه و کاربست مشاوره گروهی
  • 490,000 تومان
  • با تخفیف: 490,000 تومان
راهنمای مهارت‌های شفقت به خود (برنامه‌ای 14 روزه برای متحول ساختن رابطه با خود)
تمرین عامدانه در طرح‌واره درمانی
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
آموزش برنامه شفقت به خود توجه‌آگاهانه (راهنمای متخصصان)
رویکردهای روان‌شناختی به کنترل درد
  • 360,000 تومان
  • با تخفیف: 360,000 تومان
روانشناسی مد
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
بازکشف روانکاوی (تفکر و رویاپردازی یادگیری و فراموشی)
گروه‌درمانی شناختی رفتاری
  • 300,000 تومان
  • با تخفیف: 300,000 تومان
راهنمای گام به گام تحلیل و تفسیر داده‌ها در علوم رفتاری

مقابله با رفتارهای خودآسیب‌‌رسان ( راهنمای والدین و مراقبین)

  • 80,000 تومان

رفتارهای خودآسیب‌رسان از جمله رفتارهایی است که در افراد به‌خصوص در سنین کودکی و نوجوانی دیده می‌شود و بروز آن در افراد ایجاب می‌کند که خانواده‌ها به‌خصوص والدین، به این امر توجه بیشتری مبذول دارند و با آن آشنا باشند. توصیف آسیب به خود شامل علل احتمالی، چگونگی دستیابی به درمان و حمایت و شامل علائمی برای کمک به خود و راهنمایی برای دوستان و اقوام می‌باشد که درد این کتاب با بیانی ساده به آن پرداخته شده است. خودآسیب‌رسانی توصیفی است که سخت می‌توان به زبان آورد اما اگر بخواهیم آن را به‌طور کلی معرفی یا توصیف کنیم، می‌توان به توصیف و تعاریف زیر اشاره کرد: افکار یا احساسات نامرئی را به‌صورت مرئی درآوردن، تغیر درد احساسی به درد جسمانی.

درمان شناختی رفتاری به زبان ساده (راهکارهایی ساده برای غلبه بر افسردگی خشم اضطراب وحشت‌زدگی و افکار منفی)

  • 70,000 تومان

درمان شناختی - رفتاری (CBT) یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای درمان مشکلات روان‌شناختی است. این رویکرد یک نوع روان‌درمانی کوتاه‌مدت، ساختاریافته، فعال و متمرکز بر مسائل حال حاضر است. درمان شناختی رفتاری بر این اصل استوار است که این رویدادها نیستند که حال ما را بد می‌کنند، بلکه نحوه درک و تفسیر ما از آن رویدادها یا افکار ماست که بر احساس، واکنش‌های بدنی و رفتارمان تاثیر می‌گذارد و تبعات منفی را با خود به همراه می‌آورد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد درمان شناختی رفتاری یکی از موثرترین درمان‌هاست که برای طیف گسترده‌ای از مشکلات روانی و اختلالات بالینی، از اضطراب، افسردگی و وسواس گرفته تا انواع اختلالات شخصیتی و افکار خودکشی کاربرد دارد. این کتاب راهنمای درمانی، به‌طور خلاصه و به زبانی ساده و قابل درک، به شرح مبانی علمی و منطق درمان شناختی - رفتاری همراه با ارائه تکنیک‌های درمانی می‌پردازد. مطالعه این کتاب برای درمان‌جویانی که از مشکلات رفتاری، عاطفی یا روانی رنج می‌برند مفید خواهد بود. همچنین کسانی که به کار روان‌درمانی مشغولند یا دانشجوی رشته روانشناسی هستند، از کتاب حاضر نکات ارزشمندی را خواهند آموخت.

مهردرمانی (تحولی جدید مبتنی بر شواهد علمی پیرامون تاثیر مهردرمانی در بهبود بیماران)

  • 200,000 تومان

ما اغلب بدین باور سوق داده می‌شویم که احساساتی از قبیل مهرورزی، مهربانی و عشق بیشتر بیانگر ضعف‌های ما هستند تا نقاط قوت‌مان و ما اغلب کاملا آماده‌ایم تا در برابر این باور غلط که عنوان می‌کند مهربانی به نوعی، با رنج کشیدن و سختی همراه است و همدلی هیچ قدرتی ندارد، تسلیم شویم. اما شواهد ارائه شده در این کتاب باور متضادی را پیشنهاد می‌دهد. برای پذیرش و استفاده از این باور نیازمند تعهد به یکدیگر برای پیشبرد این هدف هستیم. تعهد همانطور که در طول تاریخ اثبات شده، به نژاد بشر قدرت رسیدن به هر هدفی را می‌دهد. ما از قدرت صفات اخلاقی همچون اعتماد به نفس، اتکاء به خود و غیره، آگاهیم و همچنین ضرورت وجود اخلاق اجتماعی بزرگ‌تر را نیز درک می‌کنیم. بزرگ‌ترین دستاورد ملت‌ها در طول تاریخ، نتیجه مبارزه جمعی و ایثار آنها بوده. این کتاب به شما نشان خواهد داد که مهردرمانی تنها یک ایده زیبا نیست، بلکه ایده‌ای است عملکردی که با اجرای آن شاهد بهبود زندگی انسان‌ها خواهیم بود.

نظریه و کاربست مشاوره گروهی

  • 490,000 تومان

کتاب «نظریه و کاربست مشاوره گروهی» به سبکی شیوا و روان نگارش شده است و شما خوانندگان محترم برای درک مفاهیم نظری و رابطه آن با کاربست گروهی دشواری نخواهید داشت. ممکن است بسیاری از شما قبل از گذراندن درس مشاوره گروهی، درس نظریه‌های مشاوره را گذرانده باشید و یقینا داشتن پیش‌زمینه در این‌باره برای درک و کاربرد مواد این کتاب سودمند خواهد بود. این کتاب را می‌توان در مقطع کارشناسی و همچنین مقطع تحصیلات تکمیلی در هر زمینه‌ای که مستلزم خدمات انسانی است به کار برد. همچنین کتاب حاضر برای کسانی که به‌طور کلی دروس عمومی مرتبط با نظریه و کاربست مشاوره گروهی را در پیش دارند می‌تواند کمک‌کننده باشد. این کتاب برای متخصصانی که درگیر کار گروهی هستند و برای دانشجویان و کارآموزانی که علاقه‌مند به هدایت گروه‌های مختلف هستند می‌تواند مفید باشد. روان‌پرستاران، پرستاران، مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، خانواده‌درمان‌گران، مشاوران اختلالات اعتیادی، مشاوران توان‌بخشی، مشاوران انجمن‌ها، مشاوران مدرسه، متخصصان‌ مشاوره بالینی، و سایر متخصصان بهداشت روانی که قسمتی از کارشان رهبری گروه‌ها می‌باشد می‌توانند از این کتاب استفاده نمایند.

راهنمای مهارت‌های شفقت به خود (برنامه‌ای 14 روزه برای متحول ساختن رابطه با خود)

  • 100,000 تومان

فقط 14 روز آموزش شفقت به خود تغییرات چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای در مغز، ذهن و رفتار شما ایجاد می‌کند. تمرین‌های موجود در این کتاب تمرین، در کارآزمایی‌های دقیق، تصادفی‌شده و کنترل‌شده (مشابه روشی که شرکت‌های دارویی داروی جدیدی را آزمایش می‌کنند) بررسی شدند و پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که حداقل روزانه 30 دقیقه به‌مدت 14 روز کافی است تا تغییرات واقعی پایدار شود. بخش اول این کتاب برای آماده‌سازی شماست. در این بخش، شرح داده می‌شود که شفقت به خود چیست، چرا خیلی اهمیت دارد و در موقعیت‌های مختلف چگونه به نظر می‌رسد. درک مفهومی شفقت به خود شما را برای شروع تمرینات عملی آماده می‌کند. بخش دوم ان کتاب شامل برنامه آموزشی تمرینات عملی برای پرورش مشفق بودن با خود است. پیشنهاد می‌کنم 14 روز و روزانه 30 دقیقه را برای این هدف اختصاص دهید. در انتهای روز چهاردهم، احتمالا ثبات هیجانی بیشتر و رابطه راحتی با خودتان خواهید داشت. درخواهید یافت که راحت‌تر شاد می‌شوید و ترس‌ها و اضطراب‌های شما سریع‌تر از بین می‌روند. اگر برای اولین بار مزیت‌های آموزش شفقت به خود را مستقیما تجربه کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که تمرینات خود را به‌صورت نامحدود ادامه بدهید.

تمرین عامدانه در طرح‌واره درمانی

  • 150,000 تومان

تمرین عامدانه با هدف آموزش خرده‌مهارت‌ها برای متخصصان با صلاحیت طرح‌واره‌درمانی، ارزشی افزوده به همراه دارد. توجه متمرکز بر این موضوع که تمرین عامدانه باعث شکسته شدن مداخلات پیچیده به بخش‌هایی کوچک‌تر می‌شود، به بالینگران فرصت می‌دهد تا مهارت‌های لازم را در بافت مسائل خاص به‌دقت تمرین کنند. تمرین مکرر که معمولا در آموزش‌های روان‌درمانی وجود ندارد، پیش‌نیازی برای رشد تخصص حرفه‌ای و انعطاف‌پذیری در بسیاری از حوزه‌های دیگر است. تمرین عامدانه مولفه‌ای است که برای بهبود آموزش طرح‌واره‌درمانی طراحی شده‌ است. به‌طور ایده‌آل تمرین عامدانه می‌تواند به کارآموزان و درمانگران کمک کند مهارت‌های اساسی طرح‌واره‌درمانی را به مخزن آموزشی خود اضافه کنند و امکان دسترسی به‌صورت خودکار را در بافت کار با مراجع در اختیار داشته باشند. تمرین عامدانه مستلزم آموزش مکرر و تجربی برای یک مهارت خاص تا زمانی است که آن مهارت به صورت خودکار دربیاید. در بستر روان‌درمانی این امر شامل این است که دو کارآموز نقش مراجع و درمانگر را ایفا کرده و گاه‌به‌گاه نقش‌ها را تحت هدایت یک سوپروایزر عوض کنند. کارآموزی که نقش درمانگر را ایفا می‌کند به اظهارات مراجع که در گستره مبتدی تا متوسط و پیشرفه قرار دارند پاسخ‌هایی بداهه می‌دهد که بیانگر مهارت‌های بنیادی درمان هستند. این کتاب برای کسانی طراحی شده است که در کلیه سطوح طرح‌واره‌درمانی درحال آموزش دیدن هستند؛ از کارآموزان مبتدی شامل آنهایی که هرگز با مراجع واقعی کار نکرده‌اند گرفته تا درمانگران باتجربه می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

آموزش برنامه شفقت به خود توجه‌آگاهانه (راهنمای متخصصان)

  • 300,000 تومان

برنامه آموزشی شفقت به خود توجه‌آگاهانه (MSC) با ترکیب تمرین‌های شفقت به خود و توجه‌آگاهی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. کتاب تمرین این برنامه پیش‌تر در اختیار علاقمندان قرار گرفته بود، با این حال، متخصصان بالینی برای پیاده کردن این برنامه به راهنمای مفصل‌تری نیاز داشتند. گرمر و نف در این کتاب چگونگی آموزش برنامه MSC را مو به مو آموزش داده‌اند. کتاب در چهار بخش سازماندهی شده است. در بخش اول، در خصوص شفقت به خود، مبنای نظری آن و تحقیقات موید اثربخشی آن در مشکلات و اختلالات مختلفی به‌طور مفصل و جذابی صحبت شده است. در بخش دوم، در خصوص این برنامه آموزشی، ویژگی‌های مربی و چگونگی تسهیل گروه مطالب مفیدی آورده شده است. در بخش سوم، محتوای هر جلسه به دقت و زیبایی توصیف شده است و در نهایت در بخش پایانی هم به چگونگی ادغام مداخلات و تمرین‌های این برنامه با فرایند روان‌درمانی پرداخته شده است.

رویکردهای روان‌شناختی به کنترل درد

  • 360,000 تومان

پژوهش‌هایی که در این کتاب ذکر شده‌اند توانسته‌اند علاقه قابل توجهی را به درمان‌های روانی - اجتماعی درد مزمن برانگیزند و آنها را به‌عنوان بدیلی در برابر درمان‌های دارویی و تهاجمی درد مزمن مطرح کنند. این کتاب می‌کوشد تا پیشرفت‌هایی را که در درمان درد مزمن روی داده‌اند و باعث افزایش آگاهی انسان از درد و بیماران درد مزمن شده‌اند منعکس کند. هدف از نوشتن این کتاب کاهش رنج بیماران مبتلا به درد مزمن و بهبود کیفیت زندگی آنهاست.

روانشناسی مد

  • 100,000 تومان

لباس‌های ما، در مورد ما چه می‌گویند؟ لباس‌هایی که می‌پوشیم بر‌احساسات و خلق‌وخوی ما چه تاثیری می‌گذارند؟ چگونه صنعت مد، ما را تشویق می‌کند تا نگاه خاص، به مد و لباس داشته باشیم؟ کتاب حاضر، برای این موضوع و ‌برای دنیای مهیج و پویای مد در رابطه با رفتار انسان، مقدمه‌ای روشنگرانه ارائه داده و توضیح می‌دهد که لباس، چگونه می‌تواند بر فرایند‌های شناختی انسان تاثیر گذاشته و رفتار مصرف‌کنندگان مد را در محیط‌های خرده‌فروشی، به نحوی ‌تحت تاثیر و یا دستکاری قرار دهد. این کتاب‌، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه طراحی مد می‌تواند بر تصویر ذهنی انسان از بدن سالم تاثیر بگذارد. هم‌چنین، توضیح می‌‌دهد که روانشناسی چگونه می‌‌تواند در مورد موضوعاتی چون: تولید و دفع لباس، دیدگاه با ثبات‌تری را ارائه داده و روشن سازد که چرا بعضی از افراد، در مورد خرید، رفتار خاصی از خود، بروز می‌دهند. این کتاب همچنین، نشان می‌دهد که چگونه مد و روانشناسی همواره می‌توانند در خیابان‌ها، مطبوعات و رسانه‌ها، تصویر‌آفرینی کرده و تغییر مثبتی در زندگی ما، ایجاد کنند. پروفسور کارولین مایر، مشاور مستقل و یک متخصص در این زمینه است. او با مربیان، صاحبان برندهای لباس و رسانه‌های مرتبط با مد، همکاری داشته و در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، در کالج مد لندن،‌ در رشته روانشناسی مد، پیشگام بوده است.

بازکشف روانکاوی (تفکر و رویاپردازی یادگیری و فراموشی)

  • 120,000 تومان

بازکشف روانکاوی نشان می‌دهد که چگونه روانکاو می‌تواند «سبک» خودش را با توجه به شیوه‌های تفکر خاص ، احساس و پاسخ به بیماران خود ابداع کند، روشی که فرایندی زنده است و تا حد زیادی از شخصیت و تجربه‌ی روانکاو سرچشمه می‌گیرد. این کتاب به بازکشف روانکاوی از چهار نقطه‌نظر می‌پردازد که از تجربه‌ی نویسنده به عنوان پزشک، سوپروایزر، مدرس و یک خواننده‌ی روانکاوی به‌دست آمده است. توماس آگدن با توصیف تجربه‌ی خود از خَلق تازه‌ی روانکاوی در قالب «حرف‌زدن به مثابه‌ی رویاپردازی» در جلسه‌ی تحلیل آغاز می‌‌کند؛ این امر با کاوش در نظارت بر روانکاوی و آموزش آن به شیوه‌ای مشخص و منحصر به فرد برای هر سوپروایزی و گروه سمینار دنبال می‌شود. درادامه آگدن در این کتاب با خوانش‌های دقیق خود از مجموعه آثار تحلیلی جریان‌ساز، به بازکشف روانکاوی می‌پردازد. در اینجا، او از طریق کاوش، تبیین و بسط آثار بیون، لئووالد و سیرلز، مشارکت‌های نظری اصیلی را انجام می‌دهد. در سراسر این متن، توماس آگدن راه‌هایی برای احیا و‌ ابداع مجدد تبادل میان روانکاو و بیمار، در هر جلسه ارائه می‌کند که خواندن این کتاب را برای روانکاوان، روان‌درمانگران و سایر خوانندگان علاقه‌مند به روانکاوی ضروری می‌سازد. توماس‌.اچ‌.آگدن برنده‌ی جایزه‌ی مقاله‌ی برتر مجله‌ی بین‌المللی روانکاوی در سال 2004 است. او مدیر مرکز مطالعات پیشرفته‌ی سایکوز و عضو انجمن بین‌المللی روانکاوی است. آثار قبلی او این هنر روانکاوی: رویا‌پردازی رویاهای رویا‌پردازی نشده و گریه‌های ناتمام است. آثار او به 16 زبان ترجمه شده است.

گروه‌درمانی شناختی رفتاری

  • 300,000 تومان

این کتاب ویراست جدیدی از کتاب گروه‌درمانی شناختی-رفتاری است که بالغ بر هفتاد درصد آن بازنگری شده است و بیش از 15 سال تحقیق و پیشرفت‌های بالینی در این زمینه را منعکس می‌کند. منابع آموزشی CBT، اغلب گروه را صرفاً نوعی بسط درمانی فردی درنظر می‌گیرند، در حالی که گروه‌درمانی چیزی فراتر از این است. کتاب حاضر به دانشجویان و متخصصان کمک می‌کند تا مهارت‌های ضروری برای استفاده از قدرت فرآیندهای گروهی را برای ارتقاء نتایج درمانی کسب کنند. این نسخه که شامل نمونه دیالوگ‌ها، نکات بالینی و روش‌های حل مشکلات در گروه است، به مهم‌ترین سؤالات رهبران گروه، پاسخ‌های عملی می‌دهد و پروتکل‌های اثربخش برای درمان اختلالات مختلف را با تمرکز بر تکنیک‌های CBT و عوامل فرآیند گروهی منحصربه‌فرد برای هر گروه ارائه می‌دهد. در ویراست جدید، فصل‌های گروه‌های بستری، CBT مبتنی بر ذهن‌آگاهی و فصل‌های درمان اختلال‌های استرس پس از سانحه و اختلال شخصیت مرزی اضافه شده است. همچنین، فصل‌های اختلال‌های اضطرابی، اختلال‌های سوءمصرف مواد و روان‌پریشی کاملاً بازنویسی شده است. علاوه بر این، به‌منظور روزآمد کردن کاربست مطالب، به نحوۀ برگزاری گروه‌ها به‌شکل مجازی پرداخته شده است.

راهنمای گام به گام تحلیل و تفسیر داده‌ها در علوم رفتاری

  • 240,000 تومان

کتاب حاضر با این هدف تهیه شده است که بتواند یادگیری آمار را با استفاده از نرم‌افزارهای آماری تا حد امکان آسان و لذت‌بخش نماید. از مزایای این کتاب استفاده از سه نرم‌افزار کاربردی در یک کتاب است. مزیت دیگر این اثر آن است که به صورت خودیاری تنظیم شده و بدون آموزش تخصصی هم قابل استفاده است. در واقع هر فصل فرصتی در اختیار خواننده قرار می‌دهد تا روش‌های آماری را با استفاده از مثال‌های عملی تمرین کند و به جای حفظ کردن فرمول‌های آماری از نرم‌افزارهای مختلف آماری مثل SPSS، AMOS و SmartPLS استفاده نماید. در هر فصل که به یک نوع تحلیل آماری اختصاص دارد، ابتدا مبانی هر روش آماری به همراه پیش‌فرض‌های آن ارائه می‌شود. سپس، با ارائه یک مثال پژوهشی نحوه تحلیل و تفسیر داده‌ها در نرم‌افزارهای مختلف به صورت گام به گام و تصویری تشریح می‌شود. کتاب حاضر می‌تواند یک راهنمای عملی مناسب برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های مختلف علوم رفتاری باشد.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1