آگاه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فهم طبقه
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
تاریخ طبیعی تفکر انسان
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
خرده‌تدریس آموزه‌هایی از علم یادگیری
  • 105,000 تومان
  • با تخفیف: 105,000 تومان
مغز ماشین زمان است (دانش مغز و اعصاب و فیزیک زمان)
ذهن و رایانه (مقدمه‌ای بر فلسفه هوش مصنوعی)
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
راز آگاهی
  • 93,000 تومان
  • با تخفیف: 93,000 تومان
احساس آن‌چه اتفاق می‌افتد (بدن و عاطفه در شکل دادن به آگاهی)
خودکشی در ایران (تبیین جامعه‌شناختی ایده‌پردازی و تمایل به خودکشی در تهران)
جامعه‌شناسی سالمندی (سالمندی و زندگی روزمره)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
استعاره (مقدمه‌ای کاربردی)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
زیست مجازی در ایران (عواطف و خرده‌فرهنگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی)
ذهن جسمانی معنا و خرد (چگونه بدن‌های ما به فهم منجر می‌شود)

فهم طبقه

  • 275,000 تومان

مقاله‌های گردآمده در این کتاب میان سال‌های 1995 تا 2015 نوشته شده است. در این مقاله‌ها سه موضوع بررسی می‌شود: رویکردهای تحلیل طبقاتی نویسندگان ویژه‌ای که روی سنت‌های نظری گوناگونی کار کرده‌اند؛ توسعه چارچوب‌های کلی تحلیل طبقاتی که می‌تواند به ادغام بینش سنت‌های نظری گوناگون کمک کند؛ و تحلیل مسئله ستیز طبقاتی و سازش طبقاتی در سرمایه‌داری معاصر. بیشتر فصل‌های این کتاب درباره موضوع نخست است، و جزئیات بحث‌های نظری جمعی از نویسندگانی را کاوش می‌کند که مفهوم طبقه را با برداشت‌های متفاوتی به کار برده‌اند: ماکس وبر، چارلز تیلی، اگه سورنسن، مایکل مان، دیوید گراسکی و کیم ویدن، توماس پیکتی، ژان پاکولسکی و مالکوم واترز، و گای ایتندینگ. رویکرد خود من به طبقه‌ ریشه‌ای عمیق در سنت مارکس‌گرایی دارد، در حالی که هیچ‌یک از این نویسندگان رویکرد مارکس‌گرا را نمی‌پذیرند و برخی آشکارا با مارکس‌گرایی مخالف‌اند. اغلب حالت رودرروی دو رویکرد مارکس‌گرا و غیرمارکس‌گرا، درباره برخی مسائل جدالی اساسی برمی‌انگیزد و هریک از دو طرف می‌کوشد استدلال‌های دیگری را رد کند. هرچند ممکن است در بحث‌های روشنفکرانه شکست رقیب کاری پذیرفتنی باشد، هدف من در این مقاله‌ها ترجیحا‌ً توجه به جالب‌ترین و مفیدترین اندیشه‌هاست تا نشان دادن آنچه در کار یک نظریه‌پرداز نادرست است. می‌توان آن را نقدی فضیلت‌جو در برابر نقد عیب‌جو خواند.

تاریخ طبیعی تفکر انسان

  • 110,000 تومان

کتاب تاریخ طبیعی تفکر انسان بر آن است تا رد پیدایش تفکر انسان را در جریان زندگی روزمره دنبال کند و نشان دهد که تفکر به دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات زندگی و ادامه‌ی بقای آدمی است. این کتاب دنباله‌ی یا بهتر است بگوییم پیش‌درآمد کتاب منشأهای فرهنگی شناخت انسان استء اما کانون توجه آن به نسبت متفاوت است. آن کتاب طرح این پرسش است که چه چیزی شناخت انسان را یگانه یا منحصر به فرد می‌کندء و پاسخ فرهنگ است. در کتاب حاضر نیز پرسشی مشابه مطرح است: چه چیزی شناخت انسان را منحصر به فرد می‌کند؟ و پاسخ نیز مشابه است: تفکر انسان به شکلی بنیادین مبتنی بر همکاری است. اما این پرسش و پاسخ اندکی متفاوت به کتابی بسیار متفاوت انجامیده است. تک‌تک انسان‌ها مهارت‌های شناختی یگانه و توانمندی‌های منحصر به فردی را در خود تکوین می‌بخشندء زیرا در میان مهارت‌ها و آیین‌های فرهنگی گوناگونیء از جمله زبانی متعارفء رشد می‌کنند و به بلوغ می‌رسندء و البته مهارت‌های یادگیری فرهنگی لازم را نیز در اختیار دارند. افراد مصنوعات و آیین‌های فرهنگی‌ای را که با آنها مواجه می‌شوند درونی می‌کنند و سپس به واسطه‌ی آن‌ها با جهان پیرامون خود به تعاملات شناختی می‌پردازند.

خرده‌تدریس آموزه‌هایی از علم یادگیری

  • 105,000 تومان

کتابی که پیش‌روی‌تان است، با زبانی گویا و روان، راهکارهای ساده‌ای برای جذاب‌تر ‌کردن فضای کلاس و ساده کردن روند یادگیری دانشجویان در اختیار استادان دانشگاه می‌گذارد. گرچه نویسنده خود استاد دانشگاه است، روش‌های مطرح‌شده در کتابش برای مربیان و معلمان مدارس و هر کسی که به‌نوعی با آموزش مرتبط باشد قابل استفاده است. برای معرفی موضوع هر فصل داستانی در ابتدای آن آمده است که هدف آن فصل را به خوبی در ذهن تثبیت می‌کند. پیشنهاد می‌کنم هر چند وقت یک بار یکی از روش‌های مطرح‌شده در این کتاب را در روش کلاس‌داری‌تان بگنجانید و از نتایج شگفت‌انگیز آن لذت ببرید. عنوان «خرده تدریس» بیان‌کننده این واقعیت است که روش‌هایی که در کتاب با آن روبه‌رو می‌شویم قرار نیست ما را وادار به تغییرات بزرگ در روش تدریس کند، بلکه مباحث مطرح‌شده بر مبنای تغییرات خرد و کوچک است.

مغز ماشین زمان است (دانش مغز و اعصاب و فیزیک زمان)

  • 150,000 تومان

با آن‌که زمان متداول‌ترین واژه در هر زبان استء هنوز بشر درباره‌ی تعریف آ« به نتیجه‌ای و به توافقی نرسیده است. اولین تلاش برای تعریف زمان در 1600 سال قبل از طرف فیلسوف مسیحیء آگوستین مقدسء صورت گرفت. او می‌گفت: «آخرء زمان چیست؟ اگر کسی از من بپرسد زمان چیست می‌دانم چیستء اما اگر تعریفش را از من بخواهد نمی‌دانم چه بگویم.» فلاسفه نمی‌دانند زمان را یک لحظه ببینند یا یک بازه یا گستره‌ای با ابعاد. از طرفی برای فیزیک‌دان‌ها این پرسش مطرح است که آیا زمان واقعا در گذر است و جریان دارد؟ و اگر چنین است چرا این جریان فقط یک سود دارد و آن هم همواره رو به جلو است. آیا سفر در زمان ممکن است؟ عصب‌شناسان و فیزیولوژیست‌ها نیز به سهم خود در تلاش برای درک چنین مسائلی‌اند: مغز چطور زمان را می‌فهمدء چطور آن را اعلام می‌کند؟ چرا تنها نوع بشر می‌تواند خود را در آینده تجسم کند؟ مضاف بر همه‌ی این پرسش‌هاء «زمان در مرکز یکی از بزرگ‌ترین سوالات بشر یعنی موضوع جبر و اختیار قرار دارد»ء آیا آینده یک راه باز و تعریف‌نشده است یا با گذشته از قبل شکل گرفته است؟ هدف این کتاب تلاشی در حد امکان برای یافتن پاسخ این پرسش‌هاست. گو آن‌که قبل از هر چیز باید اعتراف کرد که جواب‌های مربوط به زمان در نهایت به طبیعت مغزء یعنی عضو پاسخ‌گو به این پرسش‌ها باز می‌گردد.

ذهن و رایانه (مقدمه‌ای بر فلسفه هوش مصنوعی)

  • 130,000 تومان

ذهن چیست؟ رایانه چیست؟ آیا رایانه می‌تواند ذهن داشته باشد؟ آیا «ماشین هوشمند» فقط به داستان‌های علمی - تخیلی تعلق دارد یا می‌تواند موضوع پژوهش علمی فلسفی نیز باشد؟ این کتاب مقدمه‌ای جامع بر هوش مصنوعی است و ضمن پیگیری مباحث متنوع علمی و فلسفی، خواننده را با مهم‌ترین مسائل فلسفی هوش مصنوعی نیز آشنا می‌کند. نویسنده در رویکردی میان‌رشته‌ای طیف وسیعی از مباحث را به شیوه‌ای سامان‌مند گرد هم می‌آورد تا جنبه‌های متفاوت هوش مصنوعی را به ما نشان دهد. اما پرسش از هوش ماشینی در نهایت پرسش از انسان و ظرفیت‌های او است؛ کتاب در نهایت می‌کوشد به این پرسش پاسخ دهد که «انسان بودن» و «ذهن داشتن» به چه معنی است و چه چیزی انسان را به انسان تبدیل می‌کند و چرا شناخت انسان و پیچیدگی‌های ذهن و روان او برای ساختن ماشین هوشمند ضرورت دارد. در متون مقدماتی فراوانی به فلسفه هوش مصنوعی پرداخته شده است، اما روش ممتاز و متمایز مک کارتر برای معرفی موضوعات در نوع خود کم‌نظیر و جذاب است...

راز آگاهی

  • 93,000 تومان

«کتاب راز آگاهی اثر جان سِرل، فیلسوف امریکایی، در سال 1990 منتشر شد. در بیش از دو دهه پرشتابی که از انتشار این کتاب گذشته، گام‌های بزرگی در زمینه پژوهش مغز، مسئله ذهن‌‌ـ‌بدن، موضوع آگاهی‌ـ‌خویشتن.... برداشته شده و در نتیجه، فلسفه ذهن در کانون توجه فیلسوفان قرار گرفته است. در این برهه، سرل چندین کتاب دیگر فلسفی منتشر کرده و نظراتش درباره فلسفه ذهن را مستقیم‌تر و روشن‌تر توضیح داده است. اما «راز آگاهی»، از یک نظر، هنوز اهمیت خود را حفظ کرده است. بی‌جهت نیست که آنتونیو داماسیو در آخرین کتاب خود، «خویشتن به ذهن می‌آید (2011)»، به این کتاب چنین اشاره می‌کند: برای آشنایی با برداشت معاصری از اهمیت ذهنیت از نظر فلسفه کتاب «راز آگاهی» نوشته جان سرل را مطالعه کنید. [...] اهمیت این کتاب در تصویر روشنی است که از نگرش‌های مطرح در حوزه فلسفه ذهن و آگاهی به‌دست می‌دهد.»

احساس آن‌چه اتفاق می‌افتد (بدن و عاطفه در شکل دادن به آگاهی)

  • 195,000 تومان

تحقیق هیچ جنبه ای از ذهن انسان کار راحتی نیست، و برای آنها که مشتاق‌اند زیربنای زیستی ذهن را بفهمند، آگاهی عموما مشکل اصلی در نظر گرفته می‌شود، به‌رغم این واقعیت که تعریف خود مشکل ممکن است از یک محقق به محقق دیگر به طرز قابل توجهی تغییر کند. اگر تبیین ذهن آخرین مرز علوم باشد، آگاهی غالبا چیزی چون آخرین راز در تبیین ذهن به نظر می‌رسد. برخی آن را غیرقابل حل می‌دانند. با این حال، مشکل بتوان موضوعی چالشی‌تر و وسوسه‌انگیزتر از موضوع آگاهی برای تحقیق و تأمل تصور کرد. موضوع ذهن، در کل، و آگاهی، در حالت خاص، این امکان را برای انسان ها فراهم می‌سازد که، تا نفس آخر، در آرزوی فهم ماهیت انسانی خود و مشتاق شگفتی‌های آن باشند، ماهیتی که ارسطو آن را منحصرا انسانی می‌دانست. چه چیزی مشکل‌تر از دانستن این است که بدانیم چگونه می‌دانیم؟ چه چیزی سرگیجه‌آورتر از این است که بدانیم که این داشتن آگاهی ماست که طرح پرسش هایی در باب آگاهی را برای ما امکان‌پذیر و حتا آن را اجتناب ناپذیر می‌سازد؟ هرچند آگاهی را نوک قله‌ی تکامل زیستی نمی‌دانم، اما آن را نقطه‌ی عطفی در تاریخ دراز دامن زندگی به حساب می آورم. حتی وقتی به تعریف ساده و استاندارد آگاهی در واژه‌نامه رجوع می کنیم - به عنوان هشیاری موجود زنده نسبت به خود و محیط‌اش - تصور این‌که چگونه آگاهی با احتمال فراوان مسیر تکامل انسان را به نظام جدیدی از مخلوقات هدایت کرد دشوار نیست، فرایندی که بدون آگاهی امکان پذیر نیست: وجدان، مذهب، سازمان های اجتماعی و سیاسی، هنرها، علوم و تکنولوژی . شاید حتی بسیار قانع کننده‌تر، آگاهی کارکرد زیستی حیاتی‌ای است که موارد زیر را برای ما امکان‌پذیر می‌سازد‌: غم یا شادی را بشناسیم، رنج یا لذت را حس کنیم، به وجود دستپاچگی یا غرور پی ببریم، برای عشق یا زندگی از دست رفته غصه بخوریم یا ماتم بگیریم، و جز این ها.

خودکشی در ایران (تبیین جامعه‌شناختی ایده‌پردازی و تمایل به خودکشی در تهران)

  • 100,000 تومان

«خودکشی یکی از رفتارهای پرخطر در جامعه کنونی است که در زمره مسائل اجتماعی قرار می‌گیرد. تغییر ساختاری و جوان‌تر شدن کسانی که اقدام به این رفتار می‌کنند نیز بر اهمیت آن افزوده است. خودکشی نه‌تنها یک خسارت شخصی، بلکه یک خسارت اجتماعی نیز هست...» (از مقدمه کتاب)

جامعه‌شناسی سالمندی (سالمندی و زندگی روزمره)

  • 80,000 تومان

کتاب حاضر روایتی است از سالمندی و زندگی روزمره‌ی سالمندان در کشاکش تغییرات جامعه ایرانی... به این منظور‏، در کتاب حاضر تلاش شده است تا تحلیلی از تجربه‌ی سالمندی و روزمره‌ی سالمندان با ملاحظه‌ی تفاوت‌ها و نا‌برابری‌های اجتماعی در بستر تغییرات اجتماعی ارائه شود. این مطالعه با توصیف تجربه‌ی سالمندی در جامعه‌ی ایران و توضیح صورت‌های مختلف آن، و مهم‌تر از همه تبیین مسئله‌مندی سالمندی، دیدگاه‌های جدیدی را برای مطالعه‌ی دنیای سالمندی و سالمندان عرضه می‌کند. علی‌رغم این‌که تاکید کتاب حاضر بر کشف سویه‌های پروبلماتیک سالمندی است و بر این اساس تلاش شده‌است تا به مسئله‌مندی سالمندی و زندگی روزمره سالمندان در دنیای معاصر پرداخته‌شود، ایده‌ی اصلی کتاب این است که شکل‌های متکثر و نا‌همگونی از تجربه‌ی سالمندی در جامعه‌ی ایرانی وجود دارد و نمی‌توان تجربه‌ی همگونی از سالمندی انتظار داشت. (از متن کتاب)

استعاره (مقدمه‌ای کاربردی)

  • 75,000 تومان

برای اکثر ماء استعاره یک صنعت ادبی است که در آن یک چیز با چیز دیگر مقایسه می‌شود؛ در این مقایسه گفته می‌شود که یک چیز چیز دیگر است، مثل او یک شیر است. ... برای نمونه، ما واژه‌ی شیر در جمله‌ی «آشیل در نبرد یک شیر بود» را استعاری در نظر می‌گیریم. احتمالا هم‌چنین می‌گوییم که این واژه به این دلیل استعاری به کار می‌رود که ما به یک اثر هنری یا بلاغی برسیم، چون وقتی ما به زبان استعاری حرف می‌زنیم یا می‌نویسیم که می‌خواهیم نوشته یا گفته‌ی ما فصاحت و بلاغت داشته باشد که با واژه‌های «زیبا» و از لحاظ زیبایی‌شناختی خوشایند، دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم، یا یک عاطفه‌ی عمیق را بیان کنیم. ... آن‌چه این‌همانی آشیل با شیر را ممکن می‌سازد این است که آشیل و شیر وجه مشترک دارند. یعنی هر دو قوی و شجاع هستند. ... رایج‌ترین مفهوم استعاره، هم در محافل محققان و هم در میان عامه‌ی مردم را می‌توان با برشمردن ویژگی‌های عموما پذیرفته‌شده‌ی آن به‌اختصار توضیح داد: یکم، استعاره ویژگی واژه‌هاست؛ یک پدیده‌ی زبانی است. دوم، استعاره به‌منظور تولید اثر هنری و بلاغی به کار می‌رود، مثل وقتی که شکسپیر می‌نویسد «همه‌ی دنیا یک صحنه است». سوم، استعاره مبتنی بر شباهت میان دو هستی است که با هم مقایسه و شناخته می‌شوند. چهارم، استعاره کاربرد آگاهانه و عمدی واژه‌هاست، هر کسی باید استعداد خاصی داشته باشد تا بتواند آن‌ها را به کار ببرد و خوب به کار ببرد. فقط شاعران بزرگ و سخن‌وران زبان‌آور می‌توانند در آن مهارت کسب کنند.

زیست مجازی در ایران (عواطف و خرده‌فرهنگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی)

  • 100,000 تومان

فضای مجازی ظرفیت‌های تازه‌ای برای ابرازگری و عاطفه‌ورزی پیش روی انسان معاصر قرار داده است. ما خشم، نفرت، شادی، اندوه، غرور، امید، ترس و استیصال خود را در این فضا به اشتراک می‌گذاریم، درباره‌ی آن گفت‌وگو می‌کنیم و به قضاوت، روشنگری و استدلال می‌پردازیم. فضای مجازی زیست عاطفی ما را دگرگون کرده است. ما خواسته و ناخواسته، کم‌تر یا بیش‌تر و فعالانه یا منفعلانه پاسخگوی حجم عظمی از غلیان‌های عاطفی خویش و دیگران در این فضا هستیم. به یمن شبکه‌های اجتماعی، گفتمان‌های عاطفه تنوع، پیچیدگی و ابعاد متفاوتی یافته است. فضا و تکنولوژی‌های مجازی جغرافیا، اقتصاد و سیاست عاطفه‌ورزی را متحول کرده و نگاه، ماهیت وکم‌وکیف متفاوتی به این دسته از تجارب ما بخشیده است. کتاب حاضر تلاشی برای کالبدشکافی از حیات عاطفی ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی و فهم تجربه‌ی دیجیتالی‌شدن آن‌ها با منظر مطالعات فرهنگی است. عواطف، نیروی محرک جامعه و اساس نظم اجتماعی آن هستند و فهم منطق شکل‌گیری، بازنمایی، معناسازی و گفت‌وگو درباره‌ی آن‌ها دریچه‌ای استثنایی به فهم فرهنگ ایرانی، به‌ویژه گونه‌ی عامه‌پسند آن، می‌گشاید.

ذهن جسمانی معنا و خرد (چگونه بدن‌های ما به فهم منجر می‌شود)

  • 65,000 تومان

«این کتاب به اهمیت مرکزی بدن‌های ما در آن‌چه تجربه می‌کنیم، معنا می‌کنیم، فکر می‌کنیم، می‌گوییم، ارزیابی می‌کنیم، و انجام می‌دهیم می‌پردازیم. یک مفهوم جسمانی از ذهن را مطرح می‌سازد و سپس نشان می‌دهد که چگونه معنا و اندیشه عمیقا توسط ادراک، کنش، و احساس بدنی شکل می‌گیرند. خلاصه، استدلال می‌کند که ما هیچ کدام از موضوع‌هایی را که محبوب فلسفه هستند نخواهیم فهمید مگر این که یک فهم عمیق و مفصل از این موضوع داشته باشیم که چگونه جسمانیت ما به تجریه، معنا، و اندیشه منجر می‌شود.» «... من شرح کوتاهی از سیر و سفر فکری خوددم را به عنوان راهی برای ردیابی چیزی به کار برده‌ایم که به نظرم، با توجه به نقش بدن در ذهن، معنا، اندیشه، و زبان، مهم‌ترین کشفیات در طول چهل سال گذشته است. مقاله‌های جمع‌آوری شده در این‌جا به گونه‌ای آرایش یافته‌اند که برخی از ساختارها و فرایندهای کلیدی معنا و اندیشه جسمانی را تبیین کنند. بر روی هم استدلال لازم را برای بازگرداندن بدن به جایگاه شایسته آن در قلب معنا- سازی و فهم انسان فراهم می‌کنند.»

1  2  3  4  5  صفحه‌ی 1