فیلترها

توليد كننده

بازه‌ي قيمت (تومان)

از

تا

ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½_ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½

مرتب سازی
تعداد تصاویر
  • 42,000 تومان
  • 119,500 تومان
  • 45,000 تومان
  • 27,000 تومان

هنر پير شدن

  • 42,000 تومان

هنر پير شدن از مجموعه هنرهاي شوپنهاور، فيلسوف شهرآلماني، دربردارنده نوشته‌هاي هشت سال آخر زندگي فكري - فلسفي اوست كه در موضوعات مختلف. او در اين كتاب، در خلال پاره‌نوشته‌هاي گاه بلند و اغلب كوتاه، به مرور در سال‌ها انديشه‌ورزي خود مي‌پردازد و برخلاف معمول بسياري از ديگر متفكران، در ايستگاه آخر زندگي، باز هم مي‌كوشد باريك‌بيني‌هاي پيشين در آثار ديگرش را تبيين و تشريح كند، بسي ناگفته‌ها را بازگويد و از اين رهگذر خود را از سكون پيري برهاند. شوپنهاور در اينجا هم مثل ساير نوشته هاي خود، همچنان عريان و مغرور و ساده و پرمغز مي‌نويسد، و به هيچ‌وجه، در تسليم و وانهادن به اقتضائات سني، نه بوتيمار غم‌خواري نشسته بر ساحل اندوه است و نه مردم‌گريز تائب عصبي و چشم به راه چابك‌انديشه كه مي‌كوشد با رويكرد عملي و متفكرانه به مفهوم كهن پيرسالي يا سالخوردگي، تا حد ممكن از آن به عنوان دوراني شيرين و پرثمر ياد كند.

جستاري در خصوص فاهمه‌ي بشري

  • 185,000 تومان

«درست همان‌طور كه كالبدشناسي ماهر كاركرد‌هاي بدن انسان را تبيين مي‌كند، جستار در فاهمه‌ي بشري لاك نيز تاريخ طبيعي خودآگاهي را به دست مي‌دهد.» «... اگر حتي نيمي از آن لذتي را در خواندن‌اش داشته باشي كه من در نوشتن‌اش داشته‌ام، تو همان قدر پول‌ات را هدر رفته خواهي كه من زحمات‌ام را.» جستاري در خصوص فاهمه‌ي بشري اولين و مفصل‌ترين متن نظام‌مند در سنت تجربه‌گرايي است.

آينه ها در مغز(چگونه ذهن ما در اعمال، هيجانات و عواطف ديگران شريك مي شود)

  • 67,500 تومان

آينه ها در مغز(چگونه ذهن ما در اعمال، هيجانات و عواطف ديگران شريك مي شود)

شب (داستان‌هاي برگزيده دومين دوره جايزه ارغوان) مجموعه داستان

  • 19,800 تومان

در دهه‌هاي گذشته، اين داستان كوتاه ايران بوده كه جريان اصلي و بزرگ‌تر داستان‌نويس ما را تشكيل داده است. نه فقط سنت داستان‌نويسان ما و پشتوانه تاريخي اين سنت، بلكه گستردگي آن در طول و عرض جغرافيامان هم مديون داستان كوتاه است. با داستان كوتاه است كه نويسندگان جوان بسياري در همه جاي ايران جرئت نوشتن پيدا كرده‌اند و حرف‌هاشان را در قالب آن ريخته‌اند. اغلب نويسندگان داستان‌هاي اين مجموعه مسائل اجتماعي پيرامون زنان را منعكس كرده‌اند و از صرف بيان خود و مسائل فردي‌شان گذشته‌اند. فضاي داستان‌ها غالبا بازتابي از وضعيتي ناهنجارند كه گاهي با مهاجرت و گاهي با از دست رفتن يكي از اعضاي خانواده و گاه با خيانتي در عشق حاصل آمده‌اند. همه اين موضوعات البته در قصه‌هايي جذاب و باوركردني گنجانده شده‌اند، و واقع‌گرايند و قصه‌گو.

اقتصاد سياسي ايران (از مشروطيت تا پايان سلسله پهلوي)

  • 82,500 تومان

بررسي مستند و مستدل و كارشناسانه‌اي از تحولات اقتصاد ايران از اوان مشروطه تا انقلاب اسلامي به موازات گزارشي تاريخي از فراز و نشيب‌هاي سياسي و اجتماعي ايران در اين دوران. نويسنده اين دوران را به 4 مرحله تقسيم مي‌كند: نخست دوره‌ي مشروطه كه تحت عنوان دولت و انقلاب بررسي مي‌شود، سپس دوره سلطنت رضا شاه كه زير عنوان و ضد انقلاب بدان مي‌پردازد، پس از آن، بخش فترت، دمكراسي و ديكتاتوري است درباره روايدادها و اوضاع زمان اشتغال ايران در جنگ دوم و دمكراسي متعاقب آن كه به ديكتاتوري انجاميد. آخرين مرحله دوره استبداد نفتي و توسعه اقتصادي است كه سال‌هاي 32 تا 57 را در بر مي‌گيرد و نويسنده استبداد و تظاهر به مدرنيسم را ويژگي آن مي‌شمارد.خلاصه‌اي از اين كتاب در پادكست فارسي بي‌پلاس ارائه شده است.

روي ماه خداوند را ببوس (پالتويي)

  • 25,500 تومان

هر كس روزنه‌ايست به سوي خداوند، اگر اندوهناك شود. اگر به شدت اندوهناك شود.

يا اين يا آن 1

  • 119,500 تومان

سورن كير كگور در نوشته‌هاي پرشمارش از سه تراز هستي انسان سخن مي‌گويد - زيباشناختي، اخلاق، و دين - و در نخستين كتاب عظيمش يا اين يا آن كه به همراه نرس و لرز و تكرار در سال 1843، در سي سالگي، منتشر كرد به دو تراز اول مي‌پردازد. يا اين يا آن كه با نام مستعار منتشر شد، نوشته‌هاي دو مرد است: نفر اول جواني است كه در قالب كلمات قصار و جستارهاي زيباشناختي و غليان‌هاي تغزلي و ”دفتر خاطرات مرد اغواپيشه“، مكتوب پرآوازه‌اي كه گاهي به صورت كتابي مستقل چاپ مي‌شود، به زيبايي تمام از خوشي‌هاي زندگي زيباشناختي مي‌گويد. مرد دوم مسن‌تر است و در نامه‌هايي كه به مرد جوان مي‌نويسد درباره‌ي ازدواج و اصالت فردي (خود بودن) بحث مي‌كند و مي‌كوشد دوست جوانش را متقاعد كند كه زندگي اخلاقي برتر از شيوه‌‌ي زيست‌مختار اوست. كير كگور بين اين دو ديدگاه انتخابي نمي‌كند، گويي تصميم را بر دوش خواننده مي‌گذارد. او شاهكارش را كمي پس از برهم زدن نامزدي‌اش روانه بازار كتاب كرد.، واقعه‌اي سرنوشت‌ساز در حيات شخصي‌اش كه به ترسيم خودنگاره‌اي خارق‌العاده از متفكري بزرك انجاميد. شايد بتوان گفت يا اين يا آن در تاريخ فلسفه و اديات همتايي ندارد. در اين اثر كير كگور از خود و خوانندگانش مي‌پرسد، ”نكند همه‌چيز اين جهان سوتفاهمي پيش نباشد، نكند خنده‌هامان چون نيك بنگريم گريه باشند؟“.

هنر زنده ماندن

  • 27,000 تومان

چنين كسي نه نياز دارد كه عبوس باشد و نه تباه و در شكسته بلكه فقط نبايد زاهد و سانياسي گوشه نشين باشد. او با استخوان‌هاي پرتوان بر زمين استوار مي ايستد او با تمام قدرت به زندگي آري مي گويد او با شجاعت زيستن تمام رنج ها و مرارت هاي زندگي را به جان مي‌خرد و فلسفه‌اش وي را تا بدانجا كشانده كه مرگ را بي‌تفاوتي سوار بر بال‌هاي زمان چون نمودي دروغين و شبحي ناتوان در نزديكي خود مي‌نگرد شبحي كه نمي‌تواند هيچ چيزي را به هراس افكند زيرا فرد يادشده نيك مي‌داند كه فقط اكنون در هيات لحظه حاضر براي او هستي دارد...

سفر قهرمان (جوزف كمبل درباره زندگي و آثارش)

  • 64,500 تومان

سفر طولاني جوزف كمبل در دل دريايي از اساطير باستان، جست و جويي به يك اندازه معنوي و علمي بود. كمبل در جريان خوانده‌ها، نوشته‌ها، سفرهاي حيرت‌انگيز، و نيز ديدارهايش با بسياري از تاثيرگذارترين مردان و زنان قرن، در ميراث اساطيري دنياي ما شباهت‌هاي قابل‌توجهي كشف كرد و اين باور عميق دوران جواني‌اش تحكيم شد كه در دل طبيعت نوعي وحدت بنيادين وجود دارد. رويكرد تاريخي و تطبيقي كمبل به اسطوره‌شناسي، دين و ادبيات، به خلاف تاكيد پژوهشي متداول بر تفاوت‌هاي فرهنگي، شباهت‌ها را در كانون توجه خود قرار مي‌دهد. او بر اين عقيده بود كه مضمون‌هاي مشترك يا كهن‌الگوها در قصه‌ها و ايماژهاي قدسي به فراسوي تنوع‌ها يا تجليات فرهنگي راه مي‌برند. كمبل مي‌نويسد: «مي‌دانيد من كتاب‌هايم را براي دانشجويان و هنرمندان نوشتم، نه منتقدان و پژوهش‌گران. وقتي مي‌شنوم كارم چقدر براي اين‌ها هم مفيد بوده است، نمي‌توانم به شما بگويم چقدر از اين بابت خوشحالم. اين به معناي آن است كه مجموعه گسترده اسطوره‌هايي كه من شانس كار كردن روي آن‌ها را داشته‌ام، در يك نسل تازه نيز زنده خواهد ماند، مي‌دانيد اين كار هنرمند است كه به بازتفسير داستان‌هاي كهن بپردازد و آن‌ها را بار ديگر در شعر و نقاشي و فيلم زنده كند».

گفتار در روش

  • 45,000 تومان

چاپ حاضر بر اساس نسخه‌اي از گفتار در روش آماده شده كه انتشارات فلسفي وٍرن آن‌را در شمار «مجموعه متون فلسفي» خود به همراه مقدمه و حواشي اتين ژيلسون منتشر كرده است. ويژگي اين چاپ، مقدمه موجز اما پر مغز و نيز حواشي مفصل و موشكافانه اتين ژيلسون است؛ اما امتياز اصلي از آنٍ حواشي است. حجم حواشي تقريبا برابر است با حجم متن اصلي و ژيلسون، از خلال آن‌ها، كوشيده است تا بند به بند متن را بگشايد و معنا و جهت‌گيري اصلي گفتار را آشكار كند. ترجمه محمدعلي فروغي از گفتار در روش تاكنون بارها و بارها به چاپ رسيده است. بي‌ترديد در اين اقبال تاريخي، نثر استوار فروغي بسيار مؤثر بوده است: سبك نگارش فروغي بيش از هر نحو نگارش ديگر، و بهتر از هر جاي ديگر، به قامت اين كتاب نشسته است؛ زيرا اين گفتار، چنان‌كه دكارت گفته است، «سرگذشت» روحاني او است و نگارش فروغي مناسبت تام با اين «سرگذشت‌نويسي» دارد.

هنر خودشناسي

  • 27,000 تومان

سقراط، ((از شاگردانش مي‌خواست هر بامداد در آينه بنگرند تا خويشتن را بشناسند.)) بن‌مايه‌ي آينه، آن روي سكه‌ي خودشناسي را آشكار مي‌كند، زيرا خودبيني پيامدهاي ناگواري به بار مي‌آورد و خطاي نارسيس ( نماد خودشيفتگي)، درست همين است. آن كه شيفته‌ي زيبايي خود، مغرورانه بر تصوير آينگي خود خم مي‌شود، فقط خودش را مي‌بيند و قادر نيست هيچ خط و ربطي بين خود و واقعيت پيدا كند. فقط خويشتن را شناختن، به معناي زنداني تصوير خود ماندن است.

فرهنگ لغات زبان مخفي (با مقدمه‌اي درباره جامعه‌شناسي زبان)

  • 16,500 تومان

زبان مخفي مجموعه الفاظ و عباراتي است كه برخي از گروه‌هاي اجتماعي در هر جامعه زباني آن‌ها را به قصد پنهان كردن افكار و اسرار خود ابداع مي‌كنند. ابداع‌كنندگان اين گونه اجتماعي زبان غالبا قانون‌گريزان و هنجارشكنان هستند. در اين كتاب بخشي از زبان مخفي فارسي يعني واژه‌هايي كه عمدتا نوجوانان تهراني در محافل ساخته‌اند و به كار مي‌برند به روش ميداني گردآوري و عرضه شده است. الفاظ زبان مخفي با گفتگوي با دختران و پسران تهراني جمع‌آوري شده و معني آن‌ها با قرار دادن هر واژه در بافت‌هاي گوناگون به دست آمده است.

1  2  3  4  5  صفحه‌ی 1