فيلتر‌ها

توليدكننده

بازه‌ي قيمت (تومان)

از

تا

ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½-ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½

مرتب‌سازي
تعداد تصاوير
مورلي فرويد شرلوك هولمز
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
بدون محدوديت سرعت
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
درباره عشق (فلسفه‌اي براي قرن بيست و يكم)
  • 94,000 تومان
  • با تخفیف: 94,000 تومان
درآمدي بر ايدئولوژي
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
حرف‌هايي با دخترم درباره اقتصاد (تاريخ مختصر سرمايه‌داري)
چرا روانكاوي 3 مداخله
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
وجدان زنو
  • 215,000 تومان
  • با تخفیف: 215,000 تومان
سوژه لاكاني
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
از خود بيگانگي انسان مدرن
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
وزن چيزها (فلسفه و زندگي خوب)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
معناي زندگي
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
مغز 1 صفحه نمايش است (دلوز و فلسفه سينما)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان

مورلي فرويد شرلوك هولمز

  • 65,000 تومان

جستار مندرج در اين كتاب با اين سخن منسوب به ابي واربورگ آغاز مي‌شود كه «خدا در جزئيات است». در اينجا تلاش گينزبورگ صرف تشريح رويكردي در تاريخ‌نگاري شده كه بر وقايع و روابطي به‌ظاهر كم‌اهميت تكيه دارد كه معناهاي نامشهودي از يك برهه يا جهان‌بيني مشخص را آشكار مي‌كنند. اين جزئيات، ردها يا نمايه‌هاي وجوهي از واقعيت‌اند كه مي‌توانند تصور ما از يك عصر تاريخي را دگرگون كنند. چنين تمركزي بر جزئيات، پشتوانه شيوه‌اي است براي ترسيم يك منظومه تاريخي پردامنه كه تلاقي‌گاه حوزه‌هاي متفاوتي از معرفت بوده و بر اين اساس به تشريح يك الگو يا پارادايم شناخت منجر مي‌شود كه عناصر تاريخي بسيار متفاوتي را ذيل يك مجموعه قرار مي‌دهد. در اين الگو كه ريشه‌هايش به ادوار كهن بازمي‌گردد و در دوره مدرن در قالب چندين حوزه شناخت مختلف درآمده، موضوعات مطالعه نه از طريق كاربرد قوانين تعميم‌يافته بلكه به واسطه نشانه‌هايي جزئي درك مي‌شوند كه تجسم رد مشخصه‌هاي كيفي و ويژگي‌هاي فردي بر محتواهاي تاريخي‌اند. از نظر گينزبورگ در واپسين سال‌هاي قرن نوزدهم چهره‌هايي چون جوواني مورلي، زيگموند فرويد و آرتور كانن‌دويل، به رغم تفاوت در حوزه‌هاي كاري‌شان و به خاطر توجهي كه نثار جزئيات حاشيه‌اي به عنوان راهي براي شناخت امور ناديدني مي‌كرده‌اند، نماينده شكل‌هاي مدرني از همين الگوي شناخت بوده‌اند.

بدون محدوديت سرعت

  • 60,000 تومان

كتاب حاضر وجه مشتركِ اقتصاد سياسي، ادبيات و سينما (خاصه ژانر علمي‌تخيلي)، زيباشناسي، نظريه‌ انتقادي و فلسفه معاصر را نشانه مي‌رود. اين كتاب نه يك بررسيِ تجربي، بلكه تمريني گمانه‌اي در نظريه‌ي فرهنگي است، به‌ويژه در زمينه‌هاي مربوط به رسانه‌هاي ديجيتال، رمان‌ها و فيلم‌هاي علمي‌تخيلي، و دنياي اينترنت. اثر علمي‌تخيلي ادعا نمي‌كند آنچه را ده، صد، يا هزار سال بعد رخ خواهد داد، پيش‌بيني مي‌كند؛ مشخصه‌ اين ژانر جهت‌گيريِ زماني و زبانيِ آن است. اثر علمي‌تخيلي آن روندهاي «آينده‌گرا» را جدا مي‌سازد كه پيشاپيش در موقعيتِ تكنولوژيكي و اجتماعيِ بالفعلِ ما تعبيه شده‌اند. اين روندها امور واقع نيستند، اما به‌منزله‌ گرايش‌ها يا بالقوگي‌ها واقعاً وجود دارند. به باور دلوز، آن‌ها «واقعي‌اند بي‌آن‌كه بالفعل باشند، ايدئال‌اند بي‌آن‌كه انتزاعي باشند، و نمادين‌اند بي‌آن‌كه ساختگي باشند.» آن‌ها بالقوگي‌هايي براي تغيير، رشد، يا زوال‌اند. علمي‌تخيلي به بالقوگي‌هاي رخدادها مي‌پردازد، و همين وجه بالقوه گسترده‌تر و اسرارآميزتر از هر پيامدِ بالفعلِ تاكنون موجود است. علمي‌تخيلي به استحاله‌هاي عجيب و عواقبِ پيش‌بيني‌ناپذيرِ مخاطره‌آميز مي‌پردازد. علمي‌تخيلي تمرينِ آزمون‌گريِ مداوم است، درست آن‌چنان كه خودِ تكنولوژي و علم نيز آزمون‌گري‌هاي دائمي‌اند. علمي‌تخيلي همان نيروهاي نامرئي ــ تكنولوژيكي، اجتماعي، اقتصادي، عاطفي، و سياسي ــ را فرامي‌خواند و ملموس مي‌كند كه ما را احاطه كرده‌اند.

درباره عشق (فلسفه‌اي براي قرن بيست و يكم)

  • 94,000 تومان

بحران جهاني‌اي كه خود را گرفتار آن مي‌بينيم اين احساس را تشديد كرده كه جهان از كنترل خارج شدهء راه‌حل‌هاي سياسي چپ و راست ديگر مبنايي در واقعت ندارند و ارزش‌هايي كه به نام آن‌ها دست به عمل مي‌زنيم كاربرد كم‌تر و كم‌تري در شيوه زندگي ما دارند. ديگر نمي‌توان تسليم اين شيزوفرني ماندء اين باور نادرست كه وادارمان مي‌كند در قالب تصورات ديروز به زمان حال بينديشيم؛ تصوراتي كه حالا ديگر آشكارا منسوخ شده‌اند. هدف اين كتاب در وهله نخست نشان دادن اين موضوع است كه چرا و چگونه اين دوران طولاني سردرگميء بي‌آن كه كاملا متوجه باشيمء اصل جديدي از معنا را مي‌سازد كه قادرمان مي‌كند اختيار سرنوشت خويش را بار ديگر به دست بگيريمء به شيوه نگريستن‌مان به جهان انسجام ببخشيم و آرمان‌هايي تعيين كنيم كه مي‌‌شود باورشان داشت...

درآمدي بر ايدئولوژي

  • 50,000 تومان

ايدئولوژي همواره مفهومي مناقشه‌انگيز بوده است. نزد پاره‌اي از كسان اين مفهوم فراگيرتر و رايج‌تر از آن است كه بتواند معنادار و كارآمد باشد. نزد پاره‌اي ديگر، مفهوم ايدئولوژي براي جهاني كه دستخوش اين‌همه تفاوت و از هم‌گسيختگي است بيش از اندازه هم‌بسته و منسجم است. كتاب درآمدي بر ايدئولوژي هم براي نوآمدگان به اين موضوع و هم آشنايان با مفهوم ايدئولوژي تعريف‌هاي متفاوت و گونه‌گونِ متعدد به دست مي‌دهد، و به كاوش درازدامن در تاريخ پر پيچ‌وخم اين مفهوم از نهضت روشنگري تا پست‌مدرنيسم مي‌پردازد. درآمدي بر ايدئولوژي تفسيرهاي روشني از انديشه‌ي متفكران اصلي ماركسيست، و ديگراني چون شوپنهاور، نيچه، فرويد و پساساختارگرايان گوناگون فراهم مي‌آورد. كتاب تري ايگلتون افزون بر آن‌كه بسياري از مفهوم‌هاي جانبي مرتبط با موضوع اصلي را روشن مي‌سازد، دخالت سياسي بحث‌انگيزي است در مباحث نظري جاري در جهان گسترده‌ي علوم انساني.

حرف‌هايي با دخترم درباره اقتصاد (تاريخ مختصر سرمايه‌داري)

  • 70,000 تومان

در اين كتاب كوچك يانيس واروفاكيس، اقتصاددان مشهور مي‌كوشد به اين پرسش كه به شكل فريبنده‌اي ساده است به دخترش سنيا پاسخ دهد: او از داستان‌هاي زندگي‌اش و اسطوره‌هاي مشهور ـ از اديپ و فاوست گرفته تا فرانكشتاين و ماتريكس ـ استفاده مي‌كند تا توضيح دهد «چرا اين‌قدر نابرابري وجود دارد؟» كتاب حرف‌هايي با دخترم درباره اقتصاد مهم‌ترين درام روزگار ما را به خوانندگانش نشان مي‌دهد. اين كتاب كمك مي‌كند تا معنايي به اين جهان پرآشوب بدهيم و الهام‌بخش ماست تا آن را به جاي بهتري بدل كنيم.اين كتاب در برنامه‌ي تلويزيوني كتاب‌باز معرفي شده است.

چرا روانكاوي 3 مداخله

  • 24,000 تومان

در اين كتاب آلنكا زوپانچيچ بر اين عقيده است كه روانكاوي لاكاني مي‌تواند ما را از خواب دگماتيسم بيدار كند. او مي‌كوشد نشان دهد كه روانكاوي ما را ياري نمي‌كند تا ايدئال گنجينه شخصي و تكنيكي‌مان را پرورش دهيم؛ روانكاوي لاكاني هرگز از رسيدن به هدف‌درماني «ميسر كردن سازگاري اجتماعي» راضي نشده است، بلكه سويه‌اي انتقادي دارد. روانكاوي، ابزار مفهومي نيرومندي براي نقد و سنجش دستگاه‌هاي ديگر در اختيار مي‌گذارد. در اين كتاب، زوپانچيچ مي‌كوشد با استفاده از مفاهيم روانكاوانه در سه رعصه هستي‌شناسي، فلسفه عملي و زيباشناسي مداخله كند.

وجدان زنو

  • 215,000 تومان

اسووو اين كتاب را تحت تاثير انديشه‌هاي شوپنهاور نوشته است كه معتقد است اگر به كل هستي بشري بنگريم جز تراژدي چيزي در آن نخواهيم يافت، در حالي كه اگر به جزئيات آن توجه كنيم طنز و كمدي را جلوه‌گر مي‌يابيم. در اين كتاب نيز همين دو جنبه زندگي انسان به نحو استادانه‌اي ترسيم شده است. در وجدان زنو انديشه مرگ دست از گريبان زنو برنمي‌دارد و او بر اين عقيده است كه زندگي مبارزه بيهوده‌اي است كه در آن سرانجام برد ما مرگ خواهد بود.

سوژه لاكاني

  • 80,000 تومان

سوژه لاكاني؛ ميان زبان و ژوئيسانس، نخستين كتاب فينك و يكي از اساسي‌ترين كتاب‌ها در زمينه روانكاوي لاكاني است. اين كتاب نظريه از بنياد نويي را درباره سوژه و سوبژكتيويته، آن گونه كه در كار ژاك لاكان يافت مي‌شود، عرضه مي‌كند. شايد مايه شگفتي باشد، اما لاكان - همچون دكارت، كانت، و ديگر متفكران بزرگ مدرنيته - سوژه را باور دارد: سوژه لاكاني «انسان كامل» نيست، بلكه ناتمام است و فقدان دارد، فقدان و دوپارگي خويش را مي‌پذيرد و در عين حال مي‌داند كه ديگري نيز ناتمام است و فقدان دارد. اين سوژه همواره در رابطه و در كشاكش با ديگري است؛ غالبا اسير آن، اما گاه امكان‌ناپذير روي مي‌دهد و ديگري را تغيير مي‌دهد، از نو مي‌آفريند. اين سوژه علتي در جهان فراسو ندارد، بلكه به مثابه علت خويش پا به هستي مي‌گذارد. از ژوئيسيانس خود دست نمي‌كشد، بل مسئوليت ژوئيسانس خويش را به گردن مي‌گيرد. اين سوژه غالبا اسير زبان است؛ نمي‌تواند يك بار و براي هميشه دست از زبان و خويشتن‌پرستي بشويد، به درجه ارادت نايل آيد، و تا ابد پاك بماند و آسوده از شكنجه زبان. سوژه لاكاني فقط آنگاه مي‌تواند از زبان فارغ شود كه پيشاپيش بدل به تفاله‌اي شده كه براي زبان ناگواردني است.

از خود بيگانگي انسان مدرن

  • 30,000 تومان

چنان كه از مثال‌هاي تاريخي درباره واژه بيگانگي پيداست حتي جامعه‌ها هم دچار اين حالت كرخي و بي‌حسي شده‌اند و از گرايش به بيگانگي برآشفته و مضطرب نمي‌شوند. واژه «بيگانگي» در مفهوم فلسفي[اش] نخستين بار به وسيله فيتشه و هگل در اوايل قرن نوزده مورد استفاده قرار گرفت، گرچه در آن هنگام نفوذ و تاثير آن محدود به گروه‌هاي كوچكي از شاگردان آن‌ها بود ولي هنگامي كه ماركس تفسير خود را از دوران سرمايه‌داري بر محور بيگانگي از خود متمركز كرد، اين واژه در دهه چهل قرن نوزده وارد تئوري‌هاي جامعه‌شناسي گرديد. ولي نتوانست نفوذ و تاثير خود را براي مدت زمان درازي حفظ كند و تقريبا براي سال‌ها پس از آن دهه به دست فراموشي سپرده شد. ولي اكنون در اين صد سال اخير است كه مفهوم بيگانگي دوباره مطرح شده است. اين موضوع به خوبي مي‌تواند به علت سال‌هاي متمادي تداوم بحراني باشد كه موجب آگاهي ما از مسئله بيگانگي شده است.

وزن چيزها (فلسفه و زندگي خوب)

  • 40,000 تومان

هيچ‌ چيز تا ابد بر جاي نمي‌ماند. پروژه‌اي كه سراسر سال روي آن كار كرده‌ايد مثل برق تكميل و فراموش مي‌شود. روزي خواهيد رفت، همراه با فرزندان و فرزندان فرزندانتان. حتي يك كتاب، يك اثر هنري بزرگ، يا يك نظريه‌ مهم پقي مي‌كند و در تاريكي محو مي‌شود. اينكه همه چيز روزي به پايان مي‌رسد، چه تفاوتي در وضعيت ما ايجاد مي‌كند؟ تقريبا همه در زندگي خود لحظه‌اي را تجربه مي‌كنند كه به نظر مي‌رسد گذرا بودن با بي معنا بودن مترادف است.

معناي زندگي

  • 60,000 تومان

معناي زندگي راه حلي براي يك مسئله نيست، بلكه زيستن به شيوه‌اي معين است. اين پرسش ماوراءالطبيعي نيست، بلكه اخلاقي است. چيزي جدا از زندگي نيست، بلكه چيزي است كه زيستن را به امري ارزشمند بدل مي‌كند - مي‌توان گفت حد معيني از كيفيت، عمق، فراواني و فشردگي زندگي است. به اين تعبير، معناي زندگي خود زندگي است كه به شيوه‌اي معين به آن نگريسته مي‌شود. سوداگران معناي زندگي عموما در مقابل چنين ادعايي احساس دل‌سردي مي‌كنند، زيرا به اندازه كافي رازآميز و شاهانه به نظر نمي‌رسد.

مغز 1 صفحه نمايش است (دلوز و فلسفه سينما)

  • 15,000 تومان

دقيق نيست بگوييم تصوير سينماتوگرافيك در زمان حال است. آن‌چه تصوير «بازنمايي» مي‌كند در زمان حال است، ولي نه خود تصوير، زيرا در سينما، همچنان كه در نقاشي، خود تصوير همواره از آنچه بازنمايي مي‌كند متمايز است. خود تصوير نظامي است از روابط زماني، كه زمان حال متغير تنها يكي از نتيجه‌هاي آن است. فكر مي‌كنم تاركفسكي نيز همين مسئله را مد نظر داشت وقتي تمايز ميان تدوين و نما را به چالش كشيد و سينما را به منزله «فشار زمان» در يك نما تعريف كرد.

1  2  صفحه‌ی 1