فيلتر‌ها

توليدكننده

بازه‌ي قيمت (تومان)

از

تا

ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½-ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½

مرتب‌سازي
تعداد تصاوير
كشتزار اندوه و داستان‌هاي ديگر از نويسندگان دانمارك و نروژ
شازده كوچولو (وزيري)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
لوئي لامبر و 2 داستان ديگر (مجموعه داستان)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
جزيره
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
بعل زبوب (سالار مگس‌ها)
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان
زرد كرومي (تابستان خاموش)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
يوگا (جاودانگي و رهايي)
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
بين‌القصرين (از 3 گانه بين‌القصرين قصر‌الشوق شكريه)
قلعه مالويل
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
داستان پداگوژيكي
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
طبل آياكاشي
  • 23,000 تومان
  • با تخفیف: 23,000 تومان
نقد ادبي با رويكرد روايت‌شناسي (پل كبلي مانفرد يان)

كشتزار اندوه و داستان‌هاي ديگر از نويسندگان دانمارك و نروژ

  • 350,000 تومان

سبب جاي داده شدن برگزيده‌اي از داستان‌هاي دو كشور دانمارك و نروژ در يك دفتر، پيوندهاي عميق تاريخي و فرهنگي اين دو خطه با هم است و نيز با سوئد كه داستان‌هاي كوتاهش اگر پيش‌تر با عنوان «جلاد» منتشر نشده بودند منطقا مي‌بايست در اين مجموعه جاي گيرند... اين سه كشور كه در جمع مساحت‌شان كمتر از نصف ايران است از لحاظ داشتن نويسندگان شناخته‌شده در جهان در خورد توجهند و اگر ايسلند و فنلاند هم به آن‌ها افزوده شوند تا كنون دوازده تن از شاعران و نويسندگان اسكانديناوي جايزه نوبل در ادبيات را نصيب خود كرده‌اند. گفته‌اي كه شايد چندان هم مطايبه‌آميز نباشد حاكي از اين است كه در كشور كوچك ايسلند از هر ده نفر يك نفر نويسنده است و يكي از آنان جايزه نوبل در ادبيات را دريافت داشته. در مجموعه حاضر بيست و هشت داستان از دانمارك و پانزده داستان از نروژ با حال و هواهاي متفاوت (به استثناي يك داستان كه دو نويسنده بزرگ يك موضوع واحد را برگزيده‌اند) آورده شده‌اند.

شازده كوچولو (وزيري)

  • 95,000 تومان

شازده كوچولو ساكن سياره كوچكي به اندازه يك خانه معمولي است و در آنجا گل بي‌همتايي دارد كه مايه همه عواطف و دلخوشي‌ها و رنج‌هاي اوست. خواننده اندك‌اندك با سرگذشت اين موجود كوچولوي دوست داشتني آشنا مي شود و پي مي‌برد كه چرا او روزي تصميم به ترك وطن مي‌گيرد و پس از عبور از شش سياره به سياره هفتم يعني كره زمين، مي‌رسد. در اين‌جا با روباهي آشنا مي‌شود كه مهم ترين راز زندگي را بر او آشكار مي‌كند.

لوئي لامبر و 2 داستان ديگر (مجموعه داستان)

  • 125,000 تومان

لوئي لامبر اثري است مورد علاقه و محبوب بالزاك، كه خواسته «با گوته و بايرون نبردي را آغاز كند»، چنانكه مي‌نويسد: «نغمه‌هاي لامبر به من آموخت كه سرودهاي محزون او، نافذتر از زيباترين صفحات ورتر است. ولي شايد بين رنج‌هاي عشقي مطرود به ‌حق يا به ناحق آئين ما، و رنج‌هاي يك كودك فقير داوطلب ترفيع مقام، بعد از شكوه خورشيد، بعد از ژاله دره‌هاي زيبا، و بعد از آزادي، نشود قياس كرد. ورتر، بنده يك آرزوست، ولي لوئي لامبر با تمام وجود خود بنده جان است، با استعدادي برابر، با تاثرآورترين احساسات و يا بر پايه حقيقي‌ترين آرزوها، زيرا آنها، پاك و بي‌آلايش‌اند، بايد بر ويژگي مرثيه‌ها سبقت جويند.»

جزيره

  • 175,000 تومان

آخرين كتاب نويسنده خيال‏‏‏انديش، آلدوس هاكسلي (1894_1963) جزيره، تلاشي است متهورانه براي به تصوير درآوردن جامعه‎اي آرمانشهري كه دست ودل‎بازانه هر آن‎چه را كه براي نيل به نيك‎بختي ضروري است، در اختيار اعضاي خود مي گذارد. خالق دنياي قشنگ نو در اين جا بر‎آن است تا تصوري خوش‎بينانه به دست دهد از اين كه در انديشه وي آدميزاد مي‎بايد چگونه زندگي كند و چگونه شكوفا گردد... اما ظلمت تا ابد در قفاي انسان است، حتي در چنين بهشتي.

بعل زبوب (سالار مگس‌ها)

  • 145,000 تومان

انتشار بعل زبوب يا سالار مگس‌هاي ويليام گلدينگ براي هميشه ديدگاه ما را نسبت به پسربچه‌ها دگرگون مي‌كند. گلدينگ در جنگ جهاني دوم دست به اسلحه شدء و هنگامي كه جنگ پايان گرفتء شاهد آن بود كه مردمان كماكان در مورد آن وحشت‌هاي سنگدلانه و گران‌باري كه هيتلر و رژيم‌اش بر سر مخالفان و اقليت‌ها هوار كردندء مات و مبهوت‌اند. گلدينگ خود را ناگريز از نوشتن در باب ظرفيت آدمي براي شر ديد. منتها افزون بر اين هدفء در پي آن بود كه در كتابش آشكار سازد در هر كنجي از جهان امكان وقوع چنين رفتارهايي وجود داردء حتي در مملكت علي‌الظاهر مترقي‌اي نظير انگلستان. گلدينگ در مورد بعل زبوب مي نويسد «مي‌خواستم تصوير كلي همان درس مصيبت‌باري باشد كه انگليسي‌ها مجبور بوده‌اند در طي يكصد سال گذشته فراگيرندء اين كه جماعتي از آدميان ذاتا مشابه هر جماعت ديگري از انسان‌هاستء مضافا اين‌كه يگانه دشمن آدمي در كنه وجود خودش نهفته است.»

زرد كرومي (تابستان خاموش)

  • 95,000 تومان

برخي از منتقدين، نخستين رمان‌هاي هاكسلي را از نبوغ‌آميزترين نمونه‌هاي آثار شك‌انديشانه‌اي خوانده‌اند كه بلافاصله پس از جنگ جهاني اول پيدا شد. كتاب «زرد كرومي (1921)» اولين اثر مربوط به اين دوره است كه او را درجا به‌عنوان يكي از نكته‌سنج‌ترين و هوشمندترين نويسندگان نسل خود معرفي و تثبيت مي‌كند. در اين رمان (كه نطفه اغلب انديشه‌ها و داستان‌هاي بعدي او را دربر دارد و شايد از نظر زيباشناختي از تمامي رمان‌هايش برتر باشد) و نيز در رمان‌هايي كه در پي آن مي‌نويسد، شخصيت‌هاي داستان قبل از هر چيز به‌عنوان محملي براي بيان نظريات و عقايد متضاد، خلق و به‌كار گرفته مي‌شوند.

يوگا (جاودانگي و رهايي)

  • 275,000 تومان

ميرچا الياده در مقدمه اين كتاب مي‌گويد: «پس از سه سال تحصيل در دانشگاه كلكته تحت نظر پرفسور سورندرانات داسگوپته و اقامتي شش ماهه در آشرام ريشي‌كِش در هيماليا بود كه تأليف اين كتاب را آغاز كردم.» «كتاب در قالب كنوني خود براي خواننده عمومي و خصوصاً مورخان اديان، روانشناسان و فيلسوفان نوشته شده است.» باز هم در همين مقدمه در ارتباط با ضرورت شناخت يوگا مي‌گويد: «واقعيت اين است كه براي مهم‌ترين پرسش اساسي در فلسفه غرب (يعني اين پرسش كه هند چه راه‌حلي براي تنش و اضطرابي پيشنهاد مي‌كند كه با درك تاريخ‌مندي يا زمان‌مندي و ناپايداري براي انسان ايجاد مي‌شود و چگونه انسان مي‌تواند در اين جهان بماند بدون آنكه اجازه دهد زمان و تاريخ بر او غلبه و فرسوده و نابودش كند)، همه پاسخ‌هايي كه انديشه هندي ارائه مي‌كند كم و بيش مستلزم داشتن دانش و شناختي نسبي از يوگا است. بنابراين پيداست كه آشنايي فيلسوفان و محققان غربي با آن مي‌تواند بسيار مهم باشد. باز هم تكرار مي‌كنم: مسئله اين نيست كه يكي از راه‌حل‌هاي پيشنهادي در هند را به‌‌طور كامل بپذيريم. يك ارزش معنوي به شيوه مدل جديدي از اتومبيل پذيرفته نمي‌شود. مسئله جدي‌تر از اينهاست: اساساً بايد انديشه‌اي را بشناسيم و درك كنيم كه از مهم‌ترين جايگاه در تاريخ انديشه ديني و معنويت جهاني برخوردار بوده است.»

بين‌القصرين (از 3 گانه بين‌القصرين قصر‌الشوق شكريه)

  • 225,000 تومان

«بين‌القصرين» نخستين رمان از سه گانه نجيب محفوظ، همچون دو ديگر آن «قصر‌الشوق» و «سكريه» نام محله‌اي در قاهره است. نويسنده در اين سه رمان، دگرگوني‌هاي سياسي، اجتماعي، فكري و فرهنگي را در مصر، به شيوه واقع‌گرايي نمادين، در سه نسل از يك خانواده پي مي‌گيرد كه تصويري از بيشتر كشورهاي جهان سوم و از جمله ايران به روشني در آن‌ها ديده مي‌شود.

قلعه مالويل

  • 225,000 تومان

داستان كتاب قلعه‌ مالويل در اواخر قرن بيستم در روستايي در فرانسه اتفاق مي‌افتد. امانوئل كمت در گذشته مدير مدرسه بوده؛ اما اكنون به مزرعه‌داري و كشاورزي مشغول است. او مردي تواناست كه مشخص است در رهبري استعداد دارد و خودش هم به سياست علاقه‌مند است. كمت صاحب قلعه‌ مالويل است. اين قلعه ديگر به عنوان جاذبه‌اي توريستي شناخته مي‌شود. در روز حمله هسته‌اي كمت و دوستانش در انبار شراب قلعه‌ مالويل بودند كه در زيرزمين قرار داشت و توانستند جان سالم به در ببرند. بعد از بيرون آمدن از زيرزمين متوجه مي‌شوند كه تقريباً همه‌چيز به خاكستر تبديل شده است. كمت و دوستانش تصميم مي‌گيرند كه تحت رهبري او از نو شروع كنند و همه‌چيز را بسازند. به مرور متوجه مي‌شوند كه تنها بازماندگان نيستند و ديگراني نيز وجود دارند كه زنده‌اند. بزرگ‌ترين خطري كه آنان را تهديد مي‌كند، حكومتي ديكتاتوري است كه از همين خاكسترهاي بمب هسته‌اي شروع كرده و مي‌خواهد دنياي جديد را از آن خود كند.

داستان پداگوژيكي

  • 280,000 تومان

جايي كه مي‌شود با پري‌ها دوست شد. پيش از آنكه با بينش‌هاي ساده‌انگارانه و عوامانه‌اي مانند ((سر و ته يك كرباس)) و (( سگ زرد برادر شغال است)) آثار بزرگاني چون ماكارنكو و شولوخوف را، به صرف كار و زندگي در زمان استالين مظهر استالينيسم بدانيم و پيش از آنكه، به اين بهانه، انقلاب اكتبر و هرگونه آرمان عدالتخواهي و سوسياليسم را نفي كنيم، بهتر است نگاه ديگري به آثار و تفكر آن‌ها و تاثيرشان در كل زندگي انسان بيفكنيم. كنشگري ماكارنكو، خلاقيت هنري او و رمان پداگوژيكي فرسنگ‌ها با تصوري ساده‌انگارانه از كار حزبي و در خدمت حزب بودن فاصله دارد. همين خلاقيت و نافرماني او از خشك انديشان حزبي بي‌مايه بود كه باعث شد از كار كناره گيري كند. اما اين به معناي چشمپوشي از آرمان سوسياليسم نبود.

طبل آياكاشي

  • 23,000 تومان

كيوساكو يومنو نويسنده‌ي داستان‌هاي معمايي محبوبيتش مديون تخيل و تمايلش به عبور از مرزهاي معمول اين ژانر فانتزي است. مي‌شود گفت زندگي‌اش به رنگارنگي نوشته‌هاي اوست. يومنو پسر سياستمداري پشت‌پرده بود. گويا با پدرش سازگاري بسيار كمي داشته. خوشبختانه پدربزرگش او را زير پروبالش گرفت و مي‌گويند تئاتر نو و ادبيات كلاسيك چيني را حتي قبل از ورود به مدرسه‌ي ابتدايي يادش داد. يومنو در دانشگاه كي‌او توكيو درس خواند، اما پدر مجبورش كرد دست از تحصيل بكشد و او را به اداره‌ي مزرعه‌اي بزرگ فرستاد كه يومنو در اين كار شكست خورد. مدتي راهب بودايي شد، رهبانيت را كنار گذاشت و ازدواج كرد، نمايش نو را آموخت، بعد گزارشگر روزنامه‌اي در كيوشو شد، جايي كه حرفه‌ي نويسندگي را با نوشتن افسانه‌هايي براي كودكان آغاز كرد. بالاخره، در سي‌وپنج سالگي شروع به نوشتن داستان‌هاي معمايي كرد كه شهرتش مديون همين داستان‌هاست. در سال 1936، ناگهان افتاد و مرد. چهل‌وهشت سال داشت.

نقد ادبي با رويكرد روايت‌شناسي (پل كبلي مانفرد يان)

  • 55,000 تومان

ما انسان‌هاي جامعه معاصر در جهاني اشباع‌شده با روايت زندگي مي‌كنيم و تاروپود زندگي روزمره‌مان با انواع واقسام روايت تنيده شده است. روايت نه فقط به داستان كوتاه يا رمان محدود نمي‌شود و مي‌تواند به صورت شعر و حتي فيلم مستند باشد، بلكه همه ما در زندگي روزمره دائما در انواع موقعيت‌هاي روايتگري و روايت‌شنوي قرار مي‎‌گيريم، مثلا هنگام گفت‌وگو با همكار و همسايه و فروشنده و…، مكالمه تلفني با دوستان و بستگان خواندن خبرهاي آنلاين يا تماشاي اخبار در شبكه‌هاي تلويزيوني و ماهواره‌اي نوشتن ايميل و خواندن پيام‌هاي دريافت‌شده در پيام‌رسان‌ها، گرفتن عكس يادگاري، گفت‌وگوهاي خاموش با خودمان، يا حتي خواب ديدن. اين كتاب درهفت فصل مهم‌ترين مباحث نقد روايت‌شاختي را از برجسته‌ترين نظريه‌پردازان اين حوزه به خواننده معرفي مي‌كند. دركليه فصل‌هاي كتاب، هم مباحث نظري اين حوزه ارائه شده‌اند و هم نمونه‌هايي عملي از نقد ادبي با رويكرد روايت‌شناسي. محتواي رمان‌هاي تحليل‌شده در اين كتاب همگي در متن بحث‌ها توضيح داده شده است تا خواننده نقد آن‌ها را به راحتي دنبال كند. همچنين نقد مفصل دو داستان كوتاه از منظر روايت‌شناسي، همراه با ترجمه متن كامل آن داستان‌ها، در كتاب حاضر ارائه شده است.

1  2  3  4  5  6  صفحه‌ی 1