روانشناسی و روان‌درمانی کودک


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اختلال‌های یادگیری (اختلال‌های خواندن نوشتن و حساب کردن)
کتاب کار تاب‌آوری برای کودکان (32 مهارت برای ساختن عضلات) من می‌توانم انجامش دهم
اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی (این کتاب را با فرزندان خود بخوانید)
درمان مشکلات جنسی کودکان
  • 155,000 تومان
  • با تخفیف: 155,000 تومان
تفسیر نقاشی کودکان (آزمون‌های گودیناف خانه درخت آدم و نقاشی خانواده)
اختلالات هیجانی و رفتاری در کودکان و نوجوانان
  • 435,000 تومان
  • با تخفیف: 435,000 تومان
تربیت جنسی در نوجوانان اتیستیک (راهنمای والدین دارای فرزند اتیسم)
کودکان در خانواده‌درمانی (درمان و آموزش)
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان

مدیریت کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه فزون‌کشی در مدرسه (بهترین شیوه‌های مدیریتی برای معلمان)

  • 135,000 تومان

بسیاری از ویژگی‌های رفتاری دانش‌آموز مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون‌کشی که در مدرسه بروز می‌یابد مانند عملکرد تحصیلی ضعیف، حواس‌پرتی، درگیری با همکلاسی‌ها، بی‌توجهی به تکالیف و قواعد مدرسه و صحبت‌های معلم؛ زمینه آشفتگی در روابط بین‌فردی را فراهم کرده و واکنش منفی اولیا مدرسه را تشدید می‌کند. در این کتاب به بررسی و راهکارهایی برای کنترل این مشکلات پرداخته می‌شود.

اختلال‌های یادگیری (اختلال‌های خواندن نوشتن و حساب کردن)

  • 120,000 تومان

چرا نمی‌توانیم برخی از کودکان را در کلاس آرام نگهداریم؟ با مدرسه فرزند خود چگونه همکاری کنیم تا آموزش او بهتر شود؟ برای بهبود توانایی‌های کودک در خواندن، چه کار باید بکنیم؟ هدف این کتاب، روشن کردن برخی از این پدیده‌ها و پاسخگویی به این سوالات است. بنابراین، لازم است خواننده را با اختلال‌های یادگیری، انواع معلولیت‌ها، ویژگی‌ها و علت‌های آنها آشنا کنیم.

خودمهرورزی برای کودکان (راهنمی والدین در پرورش کودکان مستقل موفق و شاد) بیش از 100 فعالیت برای کمک به رشد خودمهرورزی در کودکان

  • 250,000 تومان

انگیزه اصلی ترجمه این کتاب در وهله نخست خودم بودم و بعد تمامی کودکان پاک و معصوم. البته نه من کنونی، نسخه کودکی‌ام. سال‌ها طول کشید تا به‌واسطه آگاهی‌ای هرچند اندک از اقیانوس روان انسان، دست آخر روزی دریافتم که دلیل کمال‌گرایی‌ام، شرط گذاشتن‌های بی‌پایانم برای خشنودی از خویشتن و سرزنش‌ها و انتقادهای مدام از خودم، فقدان عشقی بود که در کودکی، آن‌طور که باید دریافت نکردم. عشقی که بابت دریافتش باید خوب می‌بودم، اشتباه نمی‌کردم، همیشه نمونه می‌بودم و مزاحمت و دردسری برای کسی به بار نمی‌آوردم. بالأخره روزی صدای گریه‌های کودکی بی‌نوا را در وجودم شنیدم. او تنها بود و گاهی تنها چیزی که نیاز داشت، کسی بود که کنارش بنشیند، دست‌هایش را بگیرد و بگوید: «حتی اگه شاگرد ممتاز مدرسه نباشی، اگه باعث افتخارم نشی، اگه راهت رو کج بری و اشتباه کنی، من کنارت هستم و تحت هر شرایطی دوستت دارم. تو هم خودت رو بی‌هیچ شرطی دوست داشته باش.» اما چگونه می‌توان خودمهر‌ورزی را در کودک پرورش داد؟ از طریق بازی! بالغ بر صد بازی و فعالیت ساده در کتاب خودمهر‌ورزی برای کودکان، یاری‌تان می‌دهند که خودمهر‌ورزی را در کودک تقویت کنید، طوری‌که از ارتکاب اشتباه نترسد، هویتی برای خود بیابد و اهداف سترگی برای آینده‌اش تعیین کند. با کاربست این مهارت‌ها به کودک عشق می‌آموزید که از زیباترین آموختنی‌ها است، به گفته پابلو نرودا اگر هیچ چیز نتواند ما را از مرگ برهاند، لااقل عشق از زندگی نجات‌مان خواهد داد.

کتاب کار تاب‌آوری برای کودکان (32 مهارت برای ساختن عضلات) من می‌توانم انجامش دهم

  • 175,000 تومان

تاب‌آوری را به قدرت ویژه‌تان تبدیل کنید. تا به حال اتفاقی برایتان رخ داده که باعث شود احساس غم، خشم یا نگرانی را تجربه کنید؟ تا به حال احساس کرده‌اید که بعضی مواقع دنیا جای ترسناکی به نظر می‌رسد؟ اگر پاسختان بله است، باید بگویم که شما تنها نیستید. کودکان (و حتی بزرگسالان) بسیاری هستند که احساسی مشابه با احساس شما را تجربه کرده‌اند. این کتاب کار به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با ساختن مهارتی که آن را «تاب‌آوری» می‌نامیم، احساس قدرتمند بودن بکنید، حتی زمانی که مسیر زندگی‌تان کمی ناهموار می‌شود. در کتاب کار تاب‌آوری برای کودکان، فعالیت‌های ساده‌ای را می‌بینید که به شما کمک می‌کنند استرس‌هایتان را کاهش دهید و بتوانید با تجاربی که سخت هستند یا باعث غمگین شدنتان می‌شوند، مقابله کنید. یاد می‌گیرید که چطور با هیجان‌هایتان دوست شوید و در زندگی‌تان کارهایی انجام دهید که باعث شادی‌تان می‌شوند. نکتة فوق‌العاده‌ای که در مورد تاب‌آوری وجود دارد این است که می‌توانید آن را بیاموزید! این کتاب کار به شما یاد می‌دهد که چطور تاب‌آوری را به قدرت ویژه‌تان تبدیل کنید و بهترین خودتان باشید. این کتاب سرگرم‌کننده و تعاملی به شما کمک می‌کند: • از زمان‌های دشوار عبور کنید. • هیجان‌هایتان را مدیریت کنید. • مهارت‌هایی برای تمام طول زندگی‌تان بسازید. یادداشتی برای والدین: این کتاب کار، مهارت‌های ساده‌ای را بر مبنای درمان شناختی رفتاری (CBT) و روان‌شناسی مثبت‌گرا ارائه می‌دهد که می‌تواند به کودکان کمک کند استرس‌هایشان را مدیریت کنند و مهارت تاب‌آوری‌شان را بسازند.

اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی (این کتاب را با فرزندان خود بخوانید)

  • 55,000 تومان

پی‌بردن به اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی کاری سخت و پیچیده نیست. هنگامی‌که درباره اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی با لئو، نه‌ساله، صحبت شد، او کمی گیج و متعجب شد و پرسید: «من چه مشکلی دارم؟» چگونه باید به این پرسش پاسخ داد؟ هیچ‌چیز بهتر از یک داستان مصور نیست که جنبه‌های گوناگون اختلال کم‌توجهی را برای کودکان توضیح ‌دهد. آیا گاهی، فرزند شما مانند یک گرگینه رفتار می‌کند؟ آیا او بیشتر شبیه لاک‌پشت است؟ یا شاید انرژی یک ملخ - زنبور را دارد؟ در این کتاب، با خواندن بخش «خودنگری» با آن آشنا می‌شوید. در این کتاب، برای غلبه بر مشکلات مربوط به اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی، نکته‌هایی ارائه شده است که در زندگی روزمره قابل استفاده است. برای مثال، تمرکز خود را حفظ کنید، کارها را سازماندهی و برنامه‌ریزی کنید، آرام شوید و احساسات خود را کنترل کنید. این کتاب، ابزاری مهم برای پدران و مادران و مداخله‌گرانی است که می‌خواهند با روشی ساده به کودکان مبتلا به این اختلال کمک کنند.

درمان مشکلات جنسی کودکان

  • 155,000 تومان

از جمله آموزش‌های اساسی در فرآیند تربیت و رشد انسان چگونگی آگاهی از مشکلات مرتبط با مسائل جنسی است که از دغدغه‌های اساسی بسیاری از والدین و آموزش‌گران است. آموزش جنسی برای پیشگیری و مبارزه با سوء‌استفاده جنسی از کودکان، خشونت و استثمار جنسی ضروری است. در این نوع از تربیت افراد روش‌هایی را برای محافظت از خود در برابر مسائل جنسی دریافت می‌کنند. به نظر می‌رسد خانواده و مدرسه به‌عنوان اولین حلقه اعتماد برای کودکان محیط مناسبی برای این دسته از آگاهی‌بخشی‌ها باشد. اهمیت آموزش جنسی برای جلوگیری از قربانی شدن کودکان در دام مجرمان جنسی به‌خصوص در فضای مجازی و آنلاین بسیار حیاتی است. با گسترش فضای مجازی کودکان به‌طور فزاینده‌ای در برابر اخاذی‌های جنسی، قلدری سایبری یا سایر استثمارهای جنسی آسیب‌پذیر شدند. همچنین آموزش جنسی برای جلوگیری از خشونت بسیار مهم است. از آنجا که سلامت جنسی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان است این کتاب بر آن است با ارائه راهکارهای علمی و عملی ضمن آگاهی‌بخشی در مورد مشکلات جنسی کودکان به والدین راه‌گشای حل مشکلات آنان نیز باشد. بنا بر تجربه مترجمین قسمت عمده‌ای از سؤالات والدین در خصوص تربیت فرزندان در خصوص مشکلات جنسی می‌باشد. این کتاب سعی دارد با ارائه مثال‌های کاربردی زمینه‌ساز آشنایی با نوع خاصی از مشکلات رفتاری کودکان باشد.

رها باش (کتاب کار برای کودکان و نوجوانانی که به خاطر تجربه فقدان تغییر ناامیدی و سوگ نیاز به حمایت دارند)

  • 100,000 تومان

رها باش! کتاب کار کودکان ذهن‌آگاه، کتابی برای کودکان و نوجوانان است تا با کمک رنگ‌آمیزی و طراحی در مسیر شادی، آرامش و اعتماد به نفس گام بردارند. از خلاقیت برای مقابله با احساسات منفی و از نوشتن، کاردستی و نقاشی برای کنار آمدن با شرایط دشوار استفاده کنید.

تفسیر نقاشی کودکان (آزمون‌های گودیناف خانه درخت آدم و نقاشی خانواده)

  • 70,000 تومان

این کتاب شامل 3 آزمون در حوزه تفسیر نقاشی کودکان است. این آزمون‌ها عبارت‌اند از؛ 1. آزمون آدمک گودیناف، که به‌وسیله ترسیم یک آدمک توسط کودک انجام می‌شود و روان‌شناس ویژگی‌های شخصیتی و هوش‌بهر کودک را از روی آن استنباط می‌کند. 2. آزمون خانه-درخت-آدم (HTP)، علاوه بر نقاشی‌های تصویر انسان، نقاشی‌های خانه و درخت نیز احتمالا با جنبه‌هایی از شخصیت رابطه دارند. در این آزمون کودک علاوه‌ بر کشیدن تصویر یک آدمک، خانه و درخت نیز ترسیم می‌کند که همگی روی یک صفحه کاغذ کشیده می‌شوند. 3. آزمون نقاشی خانواده، شناسایی روابط کودک با افراد خانواده اهمیت بسیار زیاد دارد زیرا بسیاری از رفتارهای فعلی او در محیط‌های مختلف به‌ویژه در محیط تحصیلی کلاس و مدرسه و در میان دوستان از زندگی خانوادگی سرچشمه می‌گیرد، در این آزمون کودک تصویری از خانواده خود ترسیم می‌کند و این نقاشی توسط روان‌شناس با استفاده از مثال‌هایی در کتاب تفسیر می‌شود.

اختلالات هیجانی و رفتاری در کودکان و نوجوانان

  • 435,000 تومان

اختلالات هیجانی و رفتاری یکی از گروه‌های اصلی در طبقه‌بندی افراد با نیازهای ویژه است. کودکان و نوجوانانی که در این طبقه قرار می‌گیرند عمدتاً مشکلاتی را در کنترل هیجان، توجه، تمرکز و یادگیری به‌ویژه درموقعیت‌های آموزشی تجربه می‌کنند. آنها در برقراری و حفظ دوستی با همسالان و تعامل با سایر افراد مانند معلمان و والدین مشکل دارند و اکثر افراد سعی می‌کنند از آنها دوری کنند. آنها به‌طور عمده به لحاظ خلقی مشکلاتی را تجربه می‌کنند و معمولاً با رفتارهایشان موجب ایجاد احساسات منفی در دیگران می‌شوند. این افراد برای یادگیری رفتار مناسب به کمک‌های تخصصی نیاز دارند. به‌لحاظ سبب‌شناسی این وضعیت با کارکرد هوشی، سلامت حسی و تندرستی جسمانی در ارتباط نیست. در کتاب حاضر سعی بر آن است که ضمن ارائۀ تعاریف رایج در حوزۀ اختلالات هیجانی و رفتاری، نشانه‌ها، ملاک‌های تشخیصی، عوامل زمینه‌ای اثرگذار و مداخلات روانی آموزشی اثربخش مورد توجه قرار گیرند.

مقابله با وسواس فکری عملی (کتاب کار برای کودکان) 40 فعالیت جهت کمک به کودکان در توقف افکار ناخواسته کنترل رفتارهای اجباری و غلبه بر اضطراب

  • 180,000 تومان

کودک بودن می‌تواند سخت باشد. داشتن وسواس می‌تواند شرایط را سخت‌تر هم کند. با وجود وسواس حتی فعالیت‌های روزمره می‌تواند مشکل باشد. برخی از کودکان مبتلا به وسواس بسیار مضطرب هستند. وسواس باعث می‌شود بعضی از بچه‌ها افکار ترسناک بی‌معنی داشته باشند که به نظر می‌رسد به پایان نمی‌رسد. برخی از کودکان مبتلا به وسواس مجبورند بارها و بارها موارد را بررسی کنند هر چقدر هم که سعی کنند جلوی آن را بگیرند نمی‌توانند موفق شوند. در این کتاب کار، قرار است کودکان و خانواده‌هایشان با ایجاد جعبه‌ابزار وسواس روش‌هایی را برای مقابله با آن یاد بگیرید. دقیقا مثل مکانیک ماشین که از ابزارهایی برای تعمیر اتوموبیل استفاده می‌کند. شما به‌عنوان کودک، والد و یا درمانگر نیز کار با ابزارهای زیادی را یاد می‌گیرید که می‌توانید به جعبه‌ابزار خود اضافه کنید تا برای داشتن حس بهتر به افرادی که وسواس دارند کمکتان کند.

تربیت جنسی در نوجوانان اتیستیک (راهنمای والدین دارای فرزند اتیسم)

  • 65,000 تومان

در عصر حاضر، تربیت جنسی یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها به‌ شمار می‌رود. این موضوع، در میان خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اتیسم، اهمیتی ویژه می‌یابد. در این کتاب بر آنیم تا بتوانیم بایدها و نبایدهای تربیت جنسی را به شیوه‌ای ساده بیان کنیم.

کودکان در خانواده‌درمانی (درمان و آموزش)

  • 120,000 تومان

کودکان عضو موثر در هر خانواده‌ای به حساب می‌آیند که لازم است مشاوران و درمانگران در کار با خانواده‌هایی که فرزند خردسال و یا کودک دارند آن را مورد توجه قرار دهند. بی‌توجهی به نقش و اهمیت کودک می‌تواند نتایج خانواده‌درمانی را با چالش مواجه کند. از این رو لازم است خانواده‌درمانگر با هر رویکرد نظری آمادگی ذهنی برای این موضوع داشته باشد و طراحی فضای اتاقی که در آن مشاوره و درمان را انجام می‌دهد بر اساس این موضوع مناسب‌سازی کند. طبیعی است که در انجام مراحل فعالیت بالینی- مصاحبه، مشاهده و معاینه و طراحی درمان- لازم است برای کودک نقش و جایگاه قایل بود. کتاب «کودکان در خانواده‌درمانی» منبعی مفید و ارزشمند برای درمانگرانی است که می‌خواهند رویکردی را در پیش گیرند که بتواند به نیازهای همه اعضای خانواده و پویایی‌های برآمده از حضور کودک را برآورده کند.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1